Схожі новини

> 11-07-2012

Український медіа проект («У-Медіа») оголошує тендер на проведення чотирьох соціологічних досліджень. Подання заявок - по 25 липня 2012 року. 

> 05-10-2011

Опитування Кивського міжнародного інституту соціології (КМІС) оцінює рівень медіа споживання населення в 12 містах України, задоволеність місцевими ЗМІ та рівень медіа грамотності населення

> 06-09-2011

В серпні 2011 року Європейська дослідницька асоціація провела опитування журналістів, які займаються розслідуваннями. Дані цього року подаються у порівнянні з результатами подібних опитувань 2009 та 2010 рр..

> 03-05-2011

Опитування медіа аудиторії в 9-ти містах України, ТНС, грудень 2010.

> 08-04-2011

Фокус групові дискусії з медіа споживачами Криму показали вищі очікуваня від місцевих ЗМІ. Звіти про дослідження, 2010.

> 11-03-2011

30% крымчан довольны, как СМИ информируют о возможностях влиять на решения местных властей

> 09-03-2011

Моніторинг АУП: зафіксована найменша увага до політичних новин в Україні за останні 6 років.

> 01-03-2011

Звіт про опитування мешканців Криму щодо медіа споживання та ролі медіа у суспільстві, 2010 рік. 

Контакти:
тел.: (044) 458-44-39
тел./факс: (044) 458-44-41
вул. Ризька, 15, Київ, 04112,
e-mail:
Інформація
  • Переглядів: 98
  • Автор: Irina
  • Дата: 9-03-2011
 (голосов: 0)
9-03-2011

На українських телеканалах менше політичних новин

Категорія: У-Медіа » Дослідження

У лютому 2011 року в ефірі семи провідних українських телевізійних каналів зафіксована найменша за останні шість років увага до політичних новин.

Такі результати моніторингу новин провідних телеканалів за грудень 2010 року та лютий 2011 року оприлюднили сьогодні на прес-конференції у Києві Академія української преси та Інститут соціології Національної академії наук України.

«Зафіксована найменша увага до політичних новин в Україні за останні 6 років. Новини першого тижня лютого безпрецедентно деполітизовані», - констатувала за результатами дослідження завідувач відділу масової комунікації Інституту соціології НАН України професор Наталя Костенко.

Зокрема, уточнила вона, у лютому домінують деполітизовані новини: культура (16%), стихійні лиха, нещасні випадки на дорогах, проблеми екології (10%).

«Про злочинність повідомлялося частіше (5%), ніж про реформи в Україні (2%). Як і в грудні, не обговорюються проблеми прав і свобод громадян», - зазначила соціолог.

Окрім цього, за результатами моніторингу, у лютому була найменша з червня 2004 року увага до політичних партій (9%), політичних персон (31%) та політичних інститутів (61%). Серед політичних інститутів найчастіше згадуються силові відомства (23% у лютому, 19% - у грудні), місцеві органи влади (19% у лютому, у грудні - 14%), міністерства (по 17%).

У лютому сумнівно оцінювалися Національний банк України (50% сумнівних оцінок) та місцеві органи влади (21%), у грудні – Адміністрація Президента (25%) та Верховна Рада (22%).

«Канали практикують селективний підхід до гострих, соціально значущих подій тижня. Проблеми прав і свобод, громадянського суспільства – на периферії уваги. Порівняно з минулим роком зросла частка нейтральних оцінок політичних інститутів. Увага до Президента найнижча за останні шість років, за увагою до інститутів лідирують силові відомства», - додала Костенко.

Також дослідження засвідчило, що у лютому увага до президента Віктора Януковича виявилася найнижчою за останні шість років – 7% (у грудні – 11%). Водночас рейтинг інтересу новинних програм до політиків очолюють Янукович і прем’єр-міністр Микола Азаров (7% та 6% відповідно); міністр оборони Михайло Єжель та міністр внутрішніх справ Анатолій Могильов (по 3%).

«У лютому збільшується перевага представників влади і правлячої коаліції: 84% синхрону мали представники влади, 14% - опозиції та 2% - інші політики. Тільки представники влади говорять у новинах УТ-1. Частка прямої мови представників опозиції найбільша на «Новому каналі» (33%) і ТРК «Україна» (32%)», - констатувала Костенко.

Щодо диференціації преференцій телеканалів автори дослідження зазначають, що «Інтер» спеціалізується на міжнародних новинах; СТБ - на політичних, транслюючи найбільше повідомлень з двома точками зору; на «1+1» найбільше повідомлень у конфліктному і негативному контекстах; Перший національний позиціонується як канал офіційних новин; «Новий канал» та ICTV намагаються у новинах уникати політичної однобічності; ТРК «Україна» віддає перевагу думкам громадян перед думками офіційних осіб.

Дослідження проводилося методом контент-аналізу. Вибірка складається з вечірніх випусків новин семи українських телеканалів, моніторинг яких проводився упродовж одного тижня у грудні 2010 року та у лютому 2011 року.

Як заявляють автори моніторингу, достовірність результатів моніторингу становить до 95%.

http://ut.net.ua/News/18166. 

Інші публікації за результатами моніторингу:

http://tinyurl.com/62szuck;

http://novynar.com.ua/business/158141;  

http://www.pravda.com.ua/news/2011/03/4/5983669/

http://www.utr.tv/news/?id=31538

http://www.obozrevatel.com/politics/ukraintsam-nadoelo-smotret-politicheskie-novosti.htm

http://osvita.telekritika.ua/material/1809