Схожі новини

> 16-06-2014

Телекритика опублікувала аналітичний огляд про стан медіа ринку у Луганській області. Висновки невтішні - луганські медіа залякані й знаходяться під повним контролем з боку сепаратистів. Медіавласникам та редакторам поставлена вимога "або подавати правильні новини, або з ними проводитимуть профілактичні бесіди у підвалах луганського СБУ". Про викривлення реальності в Луганських медіа читайте у звіті на сайті Телекритики.

> 30-04-2014

24 квітня у Києві відбулось урочисте нагородження переможців цьогорічного конкурсу професійної журналістики "Честь професії".  Конкурс організували та провели партнери "У-Медіа" - Незалежна асоціація мовників (НАМ) та Українська асоціація видавців періодичної преси (УАВПП).

> 17-12-2013

Українська Асоціація Видавців (УАВПП) та Незалежна Асоціація телерадіомовників (НАМ) оголошують про початок прийому робіт на п’ятий  конкурс професійної журналістики «Честь професії 2014». Прийом робіт буде проводитись з 16 грудня 2013 року до 15 березня 2014 року. П'ять основних номінацій конкурсу:1) Кращий матеріал з громадянською позицією; 2)Краще подання резонансного матеріалу; 3)Краще журналістське розслідування; 4)Краще подання складної теми; 5)«Надія журналістики». Конкурс ставить на меті визнання медіа професіоналів, що дотримуються високих стандартів у своїй роботі, й заохочення журналістів до покращення медіа контенту в українських медіа.

> 12-12-2013

10 грудня у Луцьку було презентовано "Гендерну абетку для медіа", в якій поянені основні гендерних поняття й наведені приклади кліше, що їх припускаються журналісти під час підготовки матеріалів на будь-яку тематику. Бути гендерно виваженими, грамотними та етичними допоможе медіа професіоналам посібник, який склали Волинський прес-клуб та Гендерний центр. Він також буде корисним будь-кому, хто з повагою ставиться до прав людини. 

> 19-10-2013

"Соціальна місія українського журналіста не відрізняється від місії журналіста будь якої країни: поінформувати суспільство про світ, в якому суспільство живе," - вважає медіа експерт Ігор Куляс.

ВІДЕО

> 19-10-2013

"Новини як найконсервативніший жанр не дають права журналісту або ведучому висловлювати власні думки",- говорить Ігор Куляс.

Дивіться частину тренінгу для журналістів про стандарти журналістики. 

ВІДЕО

> 19-10-2013

Олег Хоменок розповідає про особливості розвитку новітніх медіа й місце професійної журналістики в неконтрольованому потоці новин: "В епоху цифрових медій та соціальних мереж дотримання стандартів та дотримання інтересів своїх аудиторій - остання привілегія, що лишається у професійних журналістів".

ВІДЕО

> 03-07-2013

Академія української преси презентувала аналітичний звіт «Український медіаландшафт-2012» за підтримки Фонду Конрада Аденауера та програми «У-Медіа», Інтерньюз.

Контакти:
тел.: (044) 458-44-39
тел./факс: (044) 458-44-41
вул. Ризька, 15, Київ, 04112,
e-mail:
Інформація
  • Переглядів: 1884
  • Автор: Irina
  • Дата: 19-02-2013
Изменил: Irina
 (голосов: 0)
19-02-2013

Інтернет є важливим джерелом новин для українців

Категорія: Медіа ринок, Дослідження

На замовлення проекту "У-Медіа" дослідницька компанія InMind здійснила опитування громадян у 10 регіонах України - Київській області, Вінницькій, Донецькій, Львівській, Миколаївській, Закарпатській, Сумській, Харківській, Черкаській та Автономній Республіці Крим. 

Дослідження вивчало ставлення широкої громадськості до засобів масової інформації, рівень задоволення від різних типів медіа, і рівень споживання. Окремий блок питань з медіа грамотності населення оцінював довіру до медіа, вміння виокремлювати замовні матеріали / приховану рекламу, обізнаність щодо медіа власників ЗМІ та готовність скористуватись законом про доступ до публічної інформації. Було опитано 4047 громадян, що проживають у містах з кількістю населення 50 тисяч і більше. Польовий етап проходив у вересні-жовтні 2012 року.

 

Отримання новин – одна з трьох основних причин користування Інтернет в Україні. Після перевірки електронної пошти та спілкування в соціальних мережах, українці використовують Інтернет для пошуку новин. Телебачення залишається найбільш популярним джерелом отримання новин для 87% громадян; але популярність Інтернет медіа випередила популярність преси та радіо: 42% респондентів шукають новини в мережі, в пресі – 40%, радіо – 30%.

 

 

Згідно даних дослідження, 61% респондентів користувались мережею Інтернет хоча б один раз протягом місяця. При цьому, найбільше користувалися мережею в Київській області (64%), Харківській області (60%) та Автономній Республіці Крим (57%). Найменше використовують Інтернет у Миколаївській області – 40% респондентів.

 

42% респондентів відвідували новинні Інтернет портали та сайти засобів масової інформації. 29% респондентів користувались регіональними новинними сайтами для пошуку новин. Респонденти відзначили більшу об’єктивність регіональних Інтернет-медіа порівняно з національними, але при цьому меншу оперативність та гірші можливості для пошуку інформації.

Експерти відзначили, що більший відсоток респондентів задоволені якістю новин в Інтернет, аніж якістю регіональних теленовин та повідомлень у місцевій пресі (див. Таблицю 1): 73% задоволені об’єктивністю місцевих сайтів, 74% - повнотою представленої інформації та 83% - актуальністю висвітлених подій.

Порівняно з 2009 роком, респонденти менше задоволені якістю місцевих традиційних ЗМІ. Зокрема, експерти зафіксували помітне зниження у задоволеності об’єктивністю регіональної преси та телебачення, повнотою та актуальністю висвітлених тем. Варто відзначити, що більше половини респондентів так чи інакше задоволені якістю місцевих новин.

Таблиця 1. Оцінка якості місцевих медіа

 

Об’єктивність

Повнота

Актуальність

2009

2012

2009

2012

2009

2012

Повністю або скоріш задоволені регіональними сайтами

-

73%

-

74%

-

83%

Повністю або скоріш задоволені регіональною пресою

69%

62%

75%

60%

76%

67%

Повністю або скоріш задоволені регіональним ТБ

68%

60%

77%

68%

76%

63%

Інші цікаві факти:

  • Найбільш  популярним джерелом новин залишається телебачення – 87% респондентів дивляться теленовини хоча б раз на місяць. Найбільше дивляться телебачення в обласних центрах, а в менших містах - більше читають. У деяких регіонах споживання преси залишається достатньо високим – у Вінниці 60%, та 50% у Донецьку та Черкасах.
  • Третина користувачів медіа (31%) надають перевагу виключно одному джерелу інформації – або телебаченню, або газетам, або Інтернет, або радіо. Всіма чотирма типами медіа найбільше користуються жителі Київської та Черкаської областей (11%), та Вінниці (9%).
  • Для отримання новин пересічний українець щотижня переглядає 3 телеканали, 2 друковані видання, 2 Інтернет сайти та 2 радіостанції.
  • Респонденти надають перевагу національним медіа: 80% та більше споживачів конкретних типів ЗМІ воліють дивитись або слухати національні ЗМІ. Виключенням є регіональна преса - споживачі читають більше регіональних газет, ніж національних.
  • 48% респондентів вважають, медіа потрібні для подання новин, 25% вбачають, що медіа мають стежити за дотриманням прав громадян.
  • Найбільшою довірою користується новини на телебаченні (55% респондентів), менше - в друкованих медіа (38%) , Інтернет (35%) та на радіо (31%). Показники відповідають ступеню поширення кожного з цих типів медіа.
  • Найбільше громадяни очікують від медіа дотримання стандарту чесності/достовірності (65%).
  • Для 81% респондентів не важливо, кому належать засоби масової інформації. 7% респондентів знають, кому належать національні ЗМІ, які вони споживають, 6% знають медіа власників лише кількох національних медій; при цьому знання регіональних медіа власників є ще меншим.
  • Майже половина (49%) респондентів знають про те, що засоби масової інформації розміщують приховану рекламу, при цьому 27% вміють відрізняти її від звичайних журналістських матеріалів.

Звіт завантажений у форматі PDF презентації. 153 сторінки. Російською мовою. (5 Mb)

 

Використання даних дослідження можливе за умови посилання на проект "У-Медіа" Інтерньюз Нетворк та InMind.

 

П'ятирічний Український медійний проект "У-Медіа" реалізує Американська неурядова організація "Інтерньюз Нетворк" за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Висновки та дані, що містить звіт про дослідження, є виключно відповідальністю Інтерньюз Нетворк та InMind та не обов’язково відображають точку зору USAID та американського уряду.