Схожі новини

> 22-09-2016

В 2016 році Інтерньюз провів друге дослідження стану впровадження медіаосвіти в Україні. Дослідження виявило успіхи та труднощі, намітило тенденції, й сприяло визначенню пріоритетів у розвитку медіа грамотного суспільства за допомогою середньої освіти. 

> 16-08-2016

Інститут демократії ім. Пилипа Орлика за підтримки Інтерньюз-Європа в рамках проекту Інтерньюзу в Україні випустив збірку нарисів про переселенців «Знедолені? Нездоланні!»

> 08-02-2016

Internews is seeking candidates for the position of Program Coordinator. Deadline for applications is February 22, 2016. 

> 04-12-2015

Український медійний проект (У-Медіа), що виконується міжнародною неурядовою організацією Інтерньюз за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID),  запрошує до подання пропозицій на отримання малих грантів. В рамках відкритого грантового конкурсу Інтерньюз розглядатиме проектні заявки, бюджет яких не перевищуватиме 10 000 доларів США на період до 6 місяців, і які пропонуватимуть проекти в межах пріоритетів У-Медіа. Термін подання заявок: 30 грудня 2015 року, 23:59 за київським часом.

> 01-12-2015

ПРЕС-РЕЛІЗ

24 листопада в Краматорську відбувся круглий стіл на тему: «Інформаційні потреби переселенців: як покращити комунікацію між владою, переселенцями, НДО, волонтерами та ЗМІ і забезпечити доступ до важливої інформації». В засіданні взяли участь переселенці, волонтери, журналісти, представники влади. 

> 11-11-2015

Моніторинг регіональних видань у вересні 2015, проведений Інститутом демократії ім. Пилипа Орлика, продемонстрував зростання матеріалів із ознаками замовності та неналежно маркованої реклами. Найбільшими замовниками джинси стали «Солідарність», «Опозиційний блок», «Батьківщина», «Укроп», «Самопоміч», Радикальна партія Ляшка, «Наш край», «Відродження». 

Світлана Єременко, медіа експерт та виконавчий директор Інститут демократії ім. Пилипа Орлика (ІДПО)

> 11-11-2015

Стаття Юрія Хомайка, експерта Інститут Демократії Пилипа Орлика (ІДПО), з аналізом передвиборчої кампанії у харківських ЗМІ: до речі, що стосується власників, то уважний читач і без додаткової інформації давно міг збагнути, що «Харьковские известия» хоча офіційно є «газетою Харківської міської ради» і виходять на податки громадян, насправді виступають виключно як рупор нинішнього мера, а депутати, не згодні з його політикою, зазнають на її шпальтах нещадної критики.

> 01-10-2015

Щорічне опитування Інтерньюз щодо споживання ЗМІ засвідчило суттєве зниження прихильності українців до російських ЗМІ. Дослідження показало, що перегляд російського телебачення знизився на 8% з 27% у 2014 році, й перегляд російських Інтернет ЗМІ знизився на 17% з 44% у 2014 до 27% у 2015 році.

Контакти:
тел.: (044) 458-44-39
тел./факс: (044) 458-44-41
вул. Ризька, 15, Київ, 04112,
e-mail:
Інформація
  • Переглядів: 1827
  • Автор: rfgtw
  • Дата: 25-12-2014
 (голосов: 0)
25-12-2014

Російська пропаганда використала весь спектр найбрудніших технологій - експерти ГО «Телекритика»

Категорія: Медіа моніторинг, Медіаграмотність, Новини, Партнери

Найбільш «витонченими» інструментами російської пропаганди та маніпулювання читачами і слухачами протягом року були: підбір «правильних» слів («ополченці», «республіки»), апеляція до емоцій (образи дітей, жінок), заклики до миру за будь-яку ціну. Про це свідчать результати моніторингів українських та російських ЗМІ на предмет проросійської пропаганди, які 24 грудня презентували експерти ГО «Телекритика».

Протягом року медіаексперти «Телекритики» здійснювали моніторинг українських та російських ЗМІ на предмет проросійської пропаганди - аналізували маніпулятивні технології, спростовували міфи і викривали фейки (моніторинги дивіться тут і тут).

Навесні фейкову інформацію та заклики до насильства поширювали здебільшого через соцмережі, потім – через новостворені і захоплені сепаратистами ЗМІ.

За словами експерта з моніторингу російської пропаганди та програмного директора ГО «Телекритика» Романа Шутова,  російська пропаганда використала чи не весь спектр найбрудніших технологій.

«Відверта брехня, інсценізація ціною людських життів, нагнітання істерії, розпалювання міжетнічної, міжконфесійної ворожнечі, відкриті заклики до насильства - все розвивалося послідовно і було спрямовано на те, щоб люди перейшли бар'єр і почали вбивати одне одного», - сказав експерт.

Він наголосив, що йдеться про системну й цілеспрямовану пропагандистську роботу з боку Росії, «на фоні якої Україна виглядала розгубленою і беззахисною».

«На жаль, за рік ані державні органи, ні ЗМІ не виробили спільного підходу та бачення протидії російській пропаганді, про небезпеку якої нарешті заговорили навіть на міжнародному рівні», - додав пан Шутов і закликав українські ЗМІ говорити тільки правду.

Виконавчий директор ГО «Телекритика» Діана Дуцик розповіла про результати моніторингу російських ЗМІ, які здійснювася протягом 2014 року за підтримки «Інтерньюз Нетворк». 

«За цей 2014 рік вони створили з України стійкий образ ворога, що підтверджує низка соціологічних досліджень громадської думки російського населення» - заявила Дуцик, додавши що пропаганда російських ЗМІ у цей рік була агресивною і інтенсивною. 

«Інтенсивність пропаганди свого піку досягала у політично активні періоди: в період Майдану, анексії Криму, початку воєнних дій на Сході. Російські новини тоді практично повністю були присвячені Україні. Зокрема у березні у новинній програмі "Вести" (канал Россия 1) з 54 хвилин новин 45 (це 10 сюжетів) присвячено темі України, - констатувала експерт. - З вересня ми спостерігаємо спад інтенсивності повідомлень про українські події та зміну риторики. У грудні  лише 15 хвилин (3 сюжети) присвячені подіям в Україні з 54 хвилин новин цієї ж програми "Вести"».

Ще один показник коливання рівня інтенсивності, зазначила експерт, - це обкладинки російської щоденної газети «Комсомольская правда». Для порівняння: якщо у березні вийшло 19 номерів цієї газети з обкладинками про Україну, у липні - 13, то вже у листопаді та жовтні - по 2. 

Пані Дуцик також звернула увагу на те, що протягом року в російських ЗМІ мінялася риторика та використання лексики. Проте були меседжі, які нав'язувался аудиторії протягом усього року. Зокрема про те, що  «Україна - не держава, Україна - failed state, і вона не має права на існування в рамках нинішніх кордонів».

Інші меседжі, на яких наголошувала пані Дуцик, це - демонізація протестуючих на Майдані, а згодом усіх українців та всього українського; делегітимізація української влади, і водночас - легітимізація терористичних угруповань на Сході України. «Російські ЗМІ також намагалися дикредитувати процес президентських та парламентських виборів. Нав'язувалася теза про нелегітивність цих виборів, зокрема на Сході» - зазначила Дуцик. За її словами, у цей період російські ЗМІ почали також активно піарити  «Опозиційний блок»  та жорстко критикувати критикувати діпропетровського губернатора Ігоря Коломойського. 

Російські ЗМІ протягом 2014 року зберігали увагу до дій українських правих та радикалів («Правий сектор», «Свобода», Ляшко), додала виконавчий директор ГО «Телекритика».

Голова правління ГО «Телекритика» Наталія Лигачова зауважила, що, незважаючи на всі труднощі цього року, є позитивні зміни.

«Про це свідчать моніторинги, які проводить Телекритика, - розповіла вона. - Багато з того, що у листопаді 2013 року здавалося мрією, стало реальністю, приміром, створення суспільного мовлення. Величезні трансформації відбуваються стосовно впливу російських ЗМІ на українське суспільство. Наші телеканали зі скрипом відходять від російського продукту, починають виробництво власного. На міжнародному рівні йдуть переговори щодо надання на безкоштовний основі телепродукту нашому суспільниму мовнику.  Епоха тотального впливу на Україну російського минає і ми починаємо еру формування власного інформаційного простору».

Також під час прес-конференції були презентовані результати соціологічного дослідження впливу пропаганди на українське суспільство, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС) на замовлення  ГО «Телекритика». Вони свідчать, що українці готові підтримати різні заходи, які б посилили інформаційну безпеку України, в тому числі обмеження мовлення російських каналів чи створення власного якісного контрпропагандистського телеканалу, який мовитиме на закордон.

Мітки: пропаганда, роль медіа в суспільстві, Телекритика, мова ворожнечі, Донбас