Схожі новини
Телекритика оприлюднила звіт про дотримання професійних стандартів у новинах регіональних телеканалів Криму, Львова та Харкова. Людей продовжують годувати замовними матеріалами та плітками. ДТРК Крим перевищила всі очікування й розміщувала найбільше новин з ознаками замовності у порівнянні з іншими колегами по цеху.
Український освітній центр реформ оприлюднив аналітичний моніторинговий звіт друкованих та Інтернет медіа на предмет дотримання ними професійних стандартів за травень 2012. Моніторинг охоплює Львівську, Донецьку, Харківську, Сумську, Вінницьку області та Автономну Республіку Крим. Кожний регіон представлений шістьма регіональними друкованими та двома он-лайн виданнями .
Кримська моніторингова група оприлюднила березневий звіт з якості місцевого друкованого та он-лайн контенту та кількості матеріалів з ознаками замовності. Лише третина суспільно значущих матеріалів в друкованих ЗМІ виявились збалансованими. У порівнянні з вереснем 2011 року, найбільше погіршила свої показники збалансованості газета "Крымское время" - доля збілінсованих матераілів зменшилась з 57% до 7% у березні. В трохи більше половині випадків (55%) журнаілсти надають повну інформацію з тематики статті, решта матераілів подаються без відповідних бекграундів та експертного коментування, що обмежує читачів у сприйнятті важливості описаної проблеми та усвідомлення її можливих наслідків.
Інститут масової інформації оприлюднив березневий звіт моніторингу національних друкованих медіа щодо дотримання ними професійних стандартів журналістики та розміщення прихованої реклами: частка політичної джинси зросла.
Академія української преси (АУП) проведе презентацію результатів моніторингу теленовин восьми національних телеканалів України. Моніторинг дозволяє оцінити збалансованість, політичну забарвленість та увагу телеканалів до різних політичних партій та особистостей. Презентація проходитиме у вигляді медіа-ланчу. Запрошуються представники медіа.
Академія української преси опублікувала жовтневі результати моніторингу теленовин: частка синхрону в новинах домінує
- У-Медіа » Медіа і демократія » Медіа моніторинг » В національних виданнях зростає відсоток політичної джинси
- Переглядів: 122
- Автор: Irina
- Дата: 10-04-2012
В національних виданнях зростає відсоток політичної джинси
Категорія: Медіа і демократія » Медіа моніторинг
Березневий моніторинг “джинси” та неналежного маркування рекламних матеріалів шести загальнонаціональних видань («Факты», «Экономические известия», «Сегодня», «Корреспондент», «Коментарі» та «Український тиждень») показав, що рівень політичних замовних матеріалів та неналежного маркування зростає.
У березні частка прихованої реклами політичного спрямування підвищилась до 43% порівняно з 15% у лютому 2012 року. Найбільше замовних матеріалів політичного характеру стосувалися діяльності голови Київської міської державної адміністрації Олександра Попова. Тоді як у попередні місяці першість з розміщення «джинси» була за народним депутатом Наталією Королевською.
Четвертий місяць поспіль газета «Факти» залишається лідером з розміщення матеріалів з ознаками прихованої реклами. Зокрема, у березні "Факти" розмістили пять замовних матеріалів про лікарські засоби фармакологічної компанії «Біонорика», до того ж ці препарати рекламують діючі лікарі, що заборонено Законом України «Про рекламу». Загалом у цій газеті визначено 32 замовних матеріалів без маркування,
Газета "Сегодня" лишається лідером з розміщення неналежно маркованої реклами - у березні їх кількість сягнула 33 матеріалів, а загалом у шести виданнях - 46.
Всього виявлено 37 матеріалів з ознаками прихованої реклами у шести виданнях.
«Коментарі»: У газеті було виявлено 3 матеріали з ознаками прихованої реклами і 2 рекламні матеріали, що неналежно марковані як реклама. Видання маркує рекламу сірим фоном, проте часто колір фону під рекламним матеріалом не є сірим, що вводить в оману читача.
«Экономические известия»: У газеті виявили 1 матеріал з ознаками прихованої реклами на користь Київської міської адміністрації і її Голови Олександра Попова, а також 4 матеріали неналежно марковані як реклама. Видання маркує рекламу трикутником, про що сповіщає у своїх вихідних даних. Разом з виданням виходить додаток, який фактично є продовженням газети, а юридично окреме спеціалізоване видання «Напитки и табак», в якому рекламується алкоголь.
Український тиждень: У березні ніяких порушень в цьому журналі експертами не виявлено.
«Корреспондент»: Один матеріал під назвою «Золотые ворота» про відкриття нового терміналу в Аеропорті «Бориспіль» викликав у експертів суперечки, але більшістю голосів був віднесений до замовних, оскільки матеріал є незбалансований і не повний. В ньому йдеться лише про переваги і не згадані недоліки. Токож в журналі надруковані 7 матеріали, що марковані буквою Р, а це згідно Закону «Про рекламу» неналежне маркування.
«Сегодня»: Видання продовжує обдурювати свого читача і маркує рекламу назвами рубрик («Открытое письмо», «Официально», «Новости компаний», «Точка зрения»). Багато матеріалів в рубриці «Официально» були присвячені Голові КМДА Олександрові Попову. Дуже схожі матеріали з такими ж коментарями були надруковані в «Фактах» і не марковані взагалі, це є ще однією ознакою того, що це реклама.
Моніторинг охоплює 6 загальнонаціональні видань, 3 щоденні («Факты», «Экономические известия», «Сегодня») та 3 щомісячні(«Корреспондент», «Коментарі» та «Український тиждень»). Моніторинг здійснює Інститут масової інформації за підтримки Інтерньюз Нетворк. Експертами є медіаюристи Роман Головенко, Дмитро Чоповський та Оксана Іванців.
Методологія моніторингу - http://imi.org.ua/content/metodyka-monitoryngu-jurnalistskyh-standartiv.