Схожі новини

> 25-12-2014

24 грудня Телекритика провела прес-конференцію, де повідомила результати свого моніторингу новин російських медій. «Відверта брехня, інсценізація ціною людських життів, нагнітання істерії, розпалювання міжетнічної, міжконфесійної ворожнечі, відкриті заклики до насильства - все розвивалося послідовно і було спрямовано на те, щоб люди перейшли бар'єр і почали вбивати одне одного», - сказав експерт Роман Шутов.

> 22-12-2014

24 грудня о 11.15 в Українському кризовому центрі, (вул. Інститутська, 4. Готель «Україна», 3-й поверх, ст. м. «Хрещатик», «Майдан Незалежності») ГО "Телекритика" запрошує на прес-конференцію «Російська пропаганда-2014: тенденції, підсумки, вплив на українське суспільство». Початок заходу – 11.15, завершення – 12.00.

> 17-12-2014

11 грудня в приміщенні Волинського прес-клубу відбулась зустріч із представниками волинських мас-медіа. Говорили про якість регіональної журналістики, відповідальність журналістів перед суспільством, особливо під час масованого тиску російської пропаганди та військових дій на сході країни. Пропонуємо огляд бесіди журанілстів з виконавчим директором Інституту демократії імені Пилипа Орлика Світланою Єременко та соціальним психологом, письменником і публіцистом Олегом Покальчуком. ВІДЕО

> 15-12-2014

 За останній рік ми пережили багато героїчних та трагічних подій: Майдан, анексія Криму, безпрецедентна російська пропаганда, жорстока неоголошена війна Росії проти України. Почала працювати нова Верховна Рада, ухвалено закон про люстрацію, суспільство потребує змін… Але чи міняються медіа відповідно потреб суспільства? Про тенденції в регіональних медіа за останній рік розповідає медіа-експерт, керівник проекту з моніторингу регіональних ЗМІ Інституту демократії ім. Пилипа ОрликаСвітлана Єременко.

> 17-11-2014

Фундація "Суспільність" виготовляє телевізійну програму "НЕ-СТАНДАРТ" з метою пояснити пересічним громадянам сутність та важлиість дотримання стандартів професійної журналістики. Програма виконує просвітницьку функцію, а також є цікавим якісним продуктом, який розвіює міфи про непогрешимість медій.

ВІДЕО

> 17-11-2014

Фундація "Суспільність" виготовляє телевізійну програму "НЕ-СТАНДАРТ" з метою пояснити пересічним громадянам сутність та важлиість дотримання стандартів професійної журналістики. Програма виконує просвітницьку функцію, сприяє підвищенню медіа грамотності, а також є цікавим й якісним продуктом, що розвіює міфи про непогрешимість медій.

ВІДЕО

> 17-10-2014

Медіа експерт та керівник проекту "Моніторинг регіональних медіа" за підтримки Інтерньюз Нетворк Світлана Єременко розповідає про проблему джинси в українських медіа й про дискредитацію професії журналіста в Україні. "Господарі цього світу" впевнені: за більші чи менші гроші можна купити кожного журналіста, редактора, або навіть ЗМІ цілком. Не розуміння суспільної відповідальност медіа й залежність журналістів від свїх "хазяїв" призводить до зниження довіри до медіа й їх впливу на суспільні й політичні процеси в країні. Інтерв'ю записане у грудні 2013 року сьогодні не менш актуальне, ніж майже рік тому. ВІДЕО

> 09-10-2014

Інститут масової інформації оголошує конкурс “Лови джинсу!” на виявлення прихованої політичної реклами — джинси — у місцевих друкованих та інтернет-виданнях. Конкурс триватиме до парламентських виборів-2014. Для участі потрібно проаналізувати джинсу у місцевих виданнях та ситуацію з цією проблемою у вашому регіоні загалом. Перевагою буде розміщення публікації у місцевому ЗМІ. За результатами буде визначено трьох переможців, найкращі публікації будуть розміщені на сайті ІМІ та партнерів. Призовий фонд: 1 місце — 2000 гривень; 2 місце — 1500 гривень; 3 місце — 1000 гривень.

Контакти:
тел.: (044) 458-44-39
тел./факс: (044) 458-44-41
вул. Ризька, 15, Київ, 04112,
e-mail:
Інформація
  • Переглядів: 1070
  • Автор: rfgtw
  • Дата: 20-11-2012
 (голосов: 0)
20-11-2012

Академія української преси у форварді медіа освіти

Категорія: Стандарти журналістики, Партнери


На сьогодні медіаосвіта вже близько двох десятиліть як впроваджена в сталих демократичних суспільствах. Доступність медіаосвіти в різних її формах розцінюється як частина основних прав громадян на свободу висловлювання і права на інформацію, як один з вагомих інструментів підтримки демократії.

До останього часу українське медіагромадянське суспільство не фокусувалось власне на споживачах медіа, мало сприяло здатності та вмінню громадян спілкуватись з засобами масової інформації: виокремлювати якісну інформацію, і, таким чином, підвищувати попит на більш якісну журналістику. Адже саме навички з медікомпетентості унеможливлюють сприйняття медіатекстів поза суспільним і політичним контекстом, і саме громадський попит – запорука функціонування незалежних медіа.

У листопаді 2012 року  Академія української преси (АУП) констатує прогрес у просуванні ідеї медіа освіти та впровадженню перших курсів (спецкурсів), що відбувалось в Україні впродовж 2010-2012 рр. Однак,  найбільш проблемним питанням визначає питання підготовки педагогічних кадрів та методичне забезпечення навчального процесу.

 

Концептуалізація медіа освіти

У травні 2010 року в Україні прийнята Концепція впровадження медіа освіти (Постанова Президії Національної Академії Педагогічних наук України від 20 травня 2010 р.), Наказом Міністерства Освіти та науки, молоді та спорту № 886 від 27 липня 2011 р. проводиться експеримент по введенню медіа освіти до навчання учнів середніх шкіл.

В жовтні-грудні 2010 р. діяла Робоча група з підготовки Навчального плану дисципліни «Медіа освіта», ініційована Програмою ЗМІ Міжнародного фонду «Відродження» (МФВ). До складу групи увійшли представники провідних громадських організацій та об’єднань, міжнародних організацій, які працюють в медіа секторі, як то «У-Медіа», ГО Телекритика, Інтерньюз-Україна тощо. Група провела декілька громадських обговорень Навчального плану і орієнтувала його саме на критичний дискурс сприйняття медіа контенту. Результатом роботи групи став начальний план дисципліни «Медіа освіта».

Впродовж другої половини 2010 - 2011 року Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України спільно з експертною групою з представників громадських організацій, яку координувала Академія української преси, було підготовлено пілотні базові документи:

  • Навчальний план дисципліни «медіа освіта (медіаграмотність)» очна форма навчання – 54 год. 1,5 кредиту ECTS для педагогічних університетів та
  • Навчальний план для курсів підвищення кваліфікації вчителів з медіа освіти (медіаграмотності) для очної форми навчання в закладах післядипломної педагогічної освіти.

Обидві Програми затверджені Вченою Радою Інституту інноваційних технологій та змісту освіти МОНмолодьспорту України та Протоколом № 3 від 16 травня 2011 секції післядипломної педагогічної освіти Науково-методичної комісії галузі знань “Педагогічна освіта” Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

Робоча група розробників Програм провела презентації-обговорення в низці педагогічних університетів та закладів післядипломної п педагогічної освіти, що дозволило визначити заклади, які в 2012 році мають намір провести апробації програми.

 

Школи для викладачів

В серпні 2011 року, лютому 2012 року, серпні 2012 року були проведені відповідні одна Зимова і 2 Літні Школи для викладачів обласних Інститутів післядипломної педагогічної освіти та педагогічних ВНЗ, в яких пройшли підготовку 47 педагогів, більшість з яких зараз впроваджують курс медіа освіта в закладах післядипломної педагогічної освіти та вищих педагогічних закладах (інтегровано та у формі спецкурсів).

Впродовж 2012 року експерти АУП розробили та провели 4 семінари «Практична медіа освіта», 2 семінари «Аудіовізуальна грамотність» та 3 - «Як створити сучасну шкільну газету», які охопили 3/4 педагогів - учасників всеукраїнського експерименту. Під час семінарів здійснюється анкетування учасників з метою визначити, якого методичного забезпечення потребують медіа педагоги.

З травня 2012 року на веб-сторінці АУП діє он-лайн бібліотека ресурсів для медіапедагога. АУП вже два роки підтримує он-лайн бібліотеку з медіаосвіти в рамках діяльності сайту організації http://www.aup.com.ua/?cat=education&subcat=library. У найближчий час бібліотеку буде впорядковано відповідно до типу контенту та з орієнтацією на групи користувачів - викладачів ВНЗ, викладачів шкіл, медіа експертів, студентів та школярів.

 

Впровадження предмету «Медіаосвіта» в обласних інститутах післядипломної педагогічної освіти

  • Викладачі обласних інститутів післядипломної освіти після проходження курсу в рамках Літньої та Зимової шкіл (21 особа) викладають ряд курсів та спецкурсів для різних груп педагогічних працівників, які проходять курси з підвищення кваліфікації в обласних ОІППО;
  • Ввідні лекції з медіаосвіти для різних груп педагогічних працівників, які проходять курси з підвищення кваліфікації в обласних ОІППО;
  • Спецкурси та лекції для працівників психологічних служб з фокусом на безпеку особистості під час користування медіа;
  • Спеціальні міні-курси з практичної медіаосвіти, які охоплюють педагогів певних шкіл чи групи шкіл;
  • Практичні заняття «Медіаосвіта для педагога».
  • 7 випускників (в областях, де проводиться всеукраїнський експеримент) координують роботу 89 шкіл (по 10-15 в кожній області) з впровадження медіаосвіти в шкільну програму.

 

Впровадження предмету «Медіаосвіта»

Викладачі вищих педагогічних навчальних закладів освіти після проходження курсу в рамках Літньої та Зимової шкіл викладають ряд предметів, в які інтегровано елементи медіа освіти.

Всеукраїнський експеримент з впровадження медіаосвіти в регулярну шкільну освіту відбувається в 89 школах 7 областей, АР Крим та м. Києва через курс за вибором для 10 класу «Медіа культура». Близько 80 медіа педагогів, що пройшли базовий тренінг АУП «Практична медіа освіта взимку 2012 року з 2012-2013 навчального року впроваджують медіа освітні предмети в середніх школах. Заняття супроводжуються веденням медіаосвітньої просвітницької діяльності через різноманітні форми позакласної роботи (гуртки, клуби, студії тощо) із залученням школярів середніх та старших класів.

Ресурси для медіа педагогів: до березня 2012 АУП планує завершити підготовку серії з 36 модельних уроків як ресурс для викладачів медіа освітніх курсів. Над уроками працюють переважно медіа педагоги – викладачі середніх шкіл.

 

Навчальні посібники

У травні 2011 року АУП підготувала та видала посібник «Медіа освіта та медіаграмотність: короткий огляд» (автори: В.Іванов, О.Волошенюк, Л.Кульчинська), який було схвалено Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України як навчально-програмний комплекс з медіа освіти для організаторів післядипломної освіти та слухачів курсів підвищення кваліфікації науково-педагогічних і педагогічних працівників (за підтримки МФВ).

У вересня 2012 року АУП завершила роботу над першим в Україні навчальним посібником «Основи медіаосвіти» для студентів вищих педагогічних закладів (за підтримки МФВ). Зараз посібник перебуває на Методичній комісії, яка проводить експертизу щодо надання грифу «Рекомендовано МОНмолодьспорту України»

 

Підтримка мережі викладачів

АУП сформувала та підтримує Google group , до якої ввійшли близько 200 медіа педагогів. Ця медіаосвітня соціальна мережа покликана покращити якість медіа совіти в регіонах через професійну дискусію та обмін досвідом серед медіа педагогів. Вступ до мережі й користування ресурсами є безкоштовними.

 

Регіональні центри для допомоги викладачам

В 2012 році АУП створив передумови для підготовки регіональних центрів з впровадження медіаосвіти. У двох регіонах, де вже існує критична маса фахівців-медіапедагогів та навчальна база - в АР Крим (група кіно- та медіапедагогів, яка працює на базі Кримського відділення Асоціації діячів кіносвіти і Кримської республіканської установи «Кіновідеопрокат» (керівник – О. Куценко) та в Харкові на базі Харківської академії неперервної освіти (викладач медіаосвіти – Вчений секретар Академії, к.ф.н, Г.А. Дегтярьова).

Регіональні центри успішно апробували семінари - практикуми для шкільних медіапедагогів з основ аудіовізуальної культури «Як створити сучасну шкільну газету», надавались консультації педагогічним працівникам дошкільних, загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів із впровадження медіа освіти в навчально-виховний процес, здійснювали дослідно-експериментальну роботу тощо.

 

За  більше детальною інформацією можна звертатись до Академії української преси Київ, просп. Московський, 23, оф. 400, Тел.: (+38 044) 500 88 14, Ел. пошта:, www.aup.com.ua.