Схожі новини
Академія української преси презентувала аналітичний звіт «Український медіаландшафт-2012» за підтримки Фонду Конрада Аденауера та програми «У-Медіа», Інтерньюз.
Експерти "Центру Політичних Студій та Аналітики" (ЦПСА) під час проекту "Моніторинг, журналістські розслідування та громадське реагування на корупційні державні закупівлі" знайшли факти, які вказують на можливу бездіяльність співробітників Міністерства охорони здоров'я, внаслідок якої держава закупила неякісну вакцину на мільйони гривень.
Академія української преси (АУП) представила он-лайн модуль для педагогів з медіа освіти «Як створити шкільну газету». Автор навчального курсу - медіа-тренер Сергій Чернявський покроково розглядає роботу шкільної газети - від створення редакційної ради та наповнення контентом до просування газети через соціальні мережі. Випуск шкільної газети та набуття базових навичок з створення медійних матеріалів є одним з найефективніших кроків у розвитку медіаграмотної особистості. Цим методологічним матерілом АУП продовжує надавати методологічну підтримку викладачам курсу медіа освіти в середніх загальноосвітних учбових закладах.
Експерти Центру Політичних Студій та Аналітики (ЦПСА) провели громадський моніторинг «закритих» закупівель Вінницької облдержадміністрації на предмет ефективності використання бюджетних коштів. За результатами дослідження було встановлено, що Головне управління житлово-комунального господарства, енергетики та зв'язку Вінницької ОДА протягом двох років приховувало документацію конкурсних торгів, внаслідок чого 38,75%(15,09 млн. гривень) бюджетних коштів запланованих на ремонт доріг, потрапили на рахунок однієї фірми.
25 квітня конкурс професійної журналістики "Честь професії 2013" оголосив роботи-переможці у шести номінаціях. Церемонія нагородження перетворилась на тріумф якісної небайдужої журналістики, яка не лише вісвітлює проблеми, але й сприяє їх вирішенню. Жюрі, що складалось з 12 поважних журналістів та медіа експертів, обирало шість переможців з понад 930 робіт, що були подані на конкурс. Серед переможців - три телевізійні програми - Агенти впливу (НТН) - 2 номінації, ТСН-новини (1+1) та Тендер Ньюз (ТВі), а також публікації у журналі Український тиждень та інтернет газеті "Фраза".
Академія української преси (АУП) прозвітувала про квітневу хвилю контент аналізу новин восьми національних телеканалів. Дослідження показало незначне підвищення долі збалансованого контенту - до 23%, частка політичних новин збільшилась до 26%. Увага до правлячої коаліції у 1,7 разів перевищує увагу до опозиції; 47% прямої мови у новинах - доповіді та інтерв'ю представників влади. Іронічні інтонації характерні для новин, що висвітлюють дії як опозиції так і правлячої групи.
The Academy of Ukrainian Press (AUP) conducted next wave of the content analysis of new programming at eight leading TV channels of Ukraine. In April 2013, the channels had 23% of balanced reporting; share of reports on political issues increased to 26% of all news.
Центр Політичних Студій та Аналітики разом із ГО "Філософія серця"(Вінничина), провели розгорнуте дослідження державних закупівель послуг видалення відходів у м. Жмеринка. Громадські аудитори відслідкували, що протягом двох останніх років, вулиці провенційного містечка обслуговує одна фірма, пов язана з місцевими депутатами. При чому, ціна на послуги видалення сміття за два роки стрімко зросла на 45% від початкової. За документами послуги закуповувалися без порушення законів. Але громадські аудитори звернули свою увагу на певні розбіжності, які можуть призвести до утворення монополії у місті. Більш детально читайте у статті.
- У-Медіа » Медіа і демократія » Журналістські розслідування » Як заробити мільйони на смітті Жмеринки?
- Переглядів: 145
- Автор: Irina
- Дата: 30-04-2013
Як заробити мільйони на смітті Жмеринки?
Категорія: Журналістські розслідування, Доступ до інформації, Новини
Гліб Канєвський
Більше пів трильйона гривень припадає, за приблизними підрахунками, на ринок державних закупівель в Україні. Для бізнесу – це ласий шматок. У часи кризи та нестабільності будь-якій компанії співпраця з державним чи місцевим бюджетом може стати рятівною шлюпкою. Щоправда, охочих прийняти участь у конкурсних процедурах з кожним роком стає все менше. В Антимонопольному комітеті рік у рік проводять тематичні наради та круглі столи, але розплутати гордіїв вузол в’ялої конкуренції не вдається. Два учасники з невеликою різницею у ціні – ось типова модель середньостатистичних тендерів в Україні. Можновладці і досі не можуть підрахувати, яким чином такі тенденції впливають на макроекономічні показники. А от громадські аудитори можуть дослідити причини та наслідки в’ялої конкуренції для життєдіяльності власної громади.
Аудитори Центру Політичних Студій та Аналітики разом з колегами із «Філософії серця» звернули свою увагу на місто Жмеринка, що на Вінниччині. Кілька місяців тому в місцевих ЗМІ з`явилася інформація про надзвичайну удачу керівників місцевої компанії «БраВІС». Так, протягом двох останніх років жмеринська фірма систематично перемагає у відкритих торгах управління житлово-комунального господарства міської ради на підряди по видаленню твердих відходів. Тобто, вивозить з міста сміття. Керівник «БраВІСа» Геннадій Гусак через сумлінну працю потрапив на дошку пошани. Цікаво те, що опонентом «БраВІСу» завжди виступає лише одна компанія - ТОВ «Фіксіус», яка і програє всі торги. Журналісти «Наших Грошей» встановили несуттєвий зв'язок між двома компаніям. В різні часи власниками цих фірм були місцеві депутати від «Нашої України» Валерій Кушер і Віталій Кубай.
Від 2010 року, коли вступив у силу Закон «Про здійснення державних закупівель», управління ЖКГ провело три конкурси на видалення твердих відходів. За результатами торгів, було укладено три договори з ПП «БраВІС» загальною сумою 864 653 гривні без ПДВ. За інформацією із «Вісника держзакупівель», успіх фірми «БраВІС» обмежується територією Жмеринки. Окрім управління, підприємство перемагало один раз у торгах КП "Жмеринкакомунсервіс" Жмеринської міської ради також у ТОВ «Фіксіус». Сума акцепту – 624 213 гривень з ПДВ також за видалення твердих відходів. Громадські аудитори дослідили всі чотири тендери на предмет ефективності використання коштів жмеринської громади.
26 квітня 2012 року був укладений перший договір за результатами конкурсних торгів між управлінням ЖКГ та «БраВІС» на суму 243 111 гривень без ПДВ. Увагу аудиторів відразу привернула нечіткість визначення технічних умов надання послуг у документаціях конкурсних торгів (ДКТ) всіх торгів управління. Переможець торгів повинен зібрати відходи, завантажити у сміттєвози і вивезти. Але, кілометраж від міста до сміттєзвалища не зазначений. Періоди збору сміття також не визначені. Лише неточні строки – травень – грудень 2012 рік. Місце збору відходів зазначалося як місто Жмеринка без уточнень. Таке узагальнення впливає на точність розрахунку ціни послуги. На практиці призводить до «узагальнення» ціни у бік зростання. Чітко визначений лише об’єм сміття – 28 820 м куб. Таким чином ціна за 1 м куб., яку заплатило місто вперше складає 28 грн 28 коп. Варто звернути увагу, що 10 травня 2012 року «БраВІС» за результатами торгів підписав угоду з КП "Жмеринкакомунсервіс" сумою 624 213 грн. з ПДВ. В ДКТ, яке підготували менеджери КП також відсутня чіткість. Територія – м. Жмеринка. Об`єм сміття – 22 740 м куб. Строк – травень – грудень 2012 рік. На думку громадських аудиторів такі узагальнення що в першій, що в другій ДКТ могли призвести до фінансових зловживань в подальшому з боку підрядника. Переможець торгів отримав можливість прибирати одне і теж сміття в один час, за гроші з двох різних державних джерел. Сума за 1 м куб, запропонована для КП менша ніж для управління і складає – 27 грн. 45 коп. з ПДВ, або 21,96 грн. без ПДВ (з 1 січня 2011 року до 31 грудня 2013 року включно ставка податку становить 20 відсотків).
Другий договір з управлінням був підписаний 2 листопада 2012 року. За умовами «БраВІС» мав за листопад-грудень 2012 року прибрати 10 000 м куб. відходів. Ціна, яку місто заплатило вдруге, складає також 28 грн 28 коп за 1 м куб. Але, з невідомих причин, договір уклали на суму лише в 120 000 гривень без ПДВ, що є порушенням основ планування державних закупівель. Таким чином місцева фірма протягом травня – грудня 2012 року вивозила сміття з м. Жмеринки за трьома різними договорами, укладеними з двома різними замовниками.
Останній, 4 договір був укладений 20 лютого 2013 року з управлінням на суму 501 542 гривні без ПДВ. Об`єм сміття – 18 500 м куб. Строк виконання – лютий – грудень 2013 року. Варто зупинитись на встановленій ціні за 1 м куб – 40 грн 98коп. Фактично, для жмеринчан вартість вивозу сміття збільшилася на 45%. Дивним чином постійний опонент «БраВІСа» ТОВ «Фіксіус» також підвищило власну ціну на 45% і знову програло.
Таким чином, громадські аудитори дійшли наступних висновків стосовно ефективності організації конкурсних торгів на вивіз сміття у м. Жмеринка:
- Місцеві органи влади не узгоджують свою діяльність з підпорядкованими їм комунальними службами. Як наслідок, на ідентичних конкурсних торгах перемагає одна фірма, яка пропонує різні ціни за однаковий вид послуг і отримує можливість отримувати кошти з двох різних джерел за надання, знову-таки, одних і тих самих послуг.
- Комітет конкурсних торгів (ККТ) не професійно підготував річний план закупівель, внаслідок чого, протягом року довелося проводити конкурсні торги двічі, на закупівлю одних і тих самих послуг.
- ККТ не конкретизував предмет закупівлі, внаслідок чого потенційні учасники вводилися в оману, що вплинуло на кінцеву кількість учасників конкурсних торгів, а відтак і на рівень конкуренції. Для учасників, які все ж таки, взяли участь у торгах, відкрилися можливості до маніпулювання ціною за запропоновані послуги, а також до неналежного виконання умов договору в подальшому. Зважаючи на те, що на вище наведених торгах постійно приймали участь лише дві компанії, які в минулому були пов’язані між собою; що запропоновані ціни цих учасників одночасно зростали в однаковій пропорції, різниця між ними коливалася в межах 1%; що на останніх торгах запропонована ціна від попередніх торгів за короткий проміжок часу зросла на 45%, аудитори припускають, що громада міста Жмеринки в подальшому може постраждати від непрофесійних дій посадових осіб, які призводять до монополії.
Результати свого дослідження, аудитори направлять до Антимонопольного комітету, щоб останній надав жмеринчанам компетентну відповідь стосовно результатів проведених державних закупівель.