Схожі новини
Інститут демократії ім. Пилипа Орлика за підтримки Інтерньюз-Європа в рамках проекту Інтерньюзу в Україні випустив збірку нарисів про переселенців «Знедолені? Нездоланні!»
Міжнародні громадська організація Інтерньюз (http://internews.org/) шукає підрядників на здійснення кількох соціологічних досліджень для дворічного проекту «Покращення комунікації спільнот, що постраждали від військового конфлікту,та їхніх зв’язків з внутрішньо переміщеними особами (ВПО)» в Україні.
Подання пропозицій - не пізніше 23:59 за київським часом 20 квітня 2016 року.
Internews is seeking candidates for the position of Program Coordinator. Deadline for applications is February 22, 2016.
Український медійний проект (У-Медіа), що виконується міжнародною неурядовою організацією Інтерньюз за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), запрошує до подання пропозицій на отримання малих грантів. В рамках відкритого грантового конкурсу Інтерньюз розглядатиме проектні заявки, бюджет яких не перевищуватиме 10 000 доларів США на період до 6 місяців, і які пропонуватимуть проекти в межах пріоритетів У-Медіа. Термін подання заявок: 30 грудня 2015 року, 23:59 за київським часом.
ПРЕС-РЕЛІЗ
24 листопада в Краматорську відбувся круглий стіл на тему: «Інформаційні потреби переселенців: як покращити комунікацію між владою, переселенцями, НДО, волонтерами та ЗМІ і забезпечити доступ до важливої інформації». В засіданні взяли участь переселенці, волонтери, журналісти, представники влади.
Щорічне опитування Інтерньюз щодо споживання ЗМІ засвідчило суттєве зниження прихильності українців до російських ЗМІ. Дослідження показало, що перегляд російського телебачення знизився на 8% з 27% у 2014 році, й перегляд російських Інтернет ЗМІ знизився на 17% з 44% у 2014 до 27% у 2015 році.
Інтерньюз Нетворк шукає виконавців медіа-досліджень для здійснення оцінки ефективності проекту Інтерньюз із задоволення інформаційних потреб вимушено переміщених осіб (ВПО) зі східних регіонів України. Запрошуємо дослідницькі та моніторингові компанії, приватних консультантів та/або неурядові організації подавати заявки на виконання одного або кількох видів робіт, що описані нижче.
Експерти з цифрової безпеки Інституту масової інформації рекомендують журналістам дотримуватися 6 правил при складанні паролей до своїх акаунтів у соціальних мережах, електронній пошті, входу в систему та ін., а також де можна надійно зберігати паролі. Поради від ІМІ — на інфографіці
- У-Медіа » Медіа і демократія » Медіа дослідження » Опитування громадян показало високий попит на об'єктивні новини про ситуацію в країні
- Переглядів: 1347
- Автор: rfgtw
- Дата: 24-12-2014
Опитування громадян показало високий попит на об'єктивні новини про ситуацію в країні
Категорія: Медіа дослідження, Новини
Думки і погляди населення України щодо ролі українських та російських засобів масової інформації в україно-російському конфлікті
Звіт про дослідження
Дослідження проводилося на замовлення ГО «Телекритика» Київським міжнародним інститутом соціології з 1 по 19 грудня 2014 року. Польовий етап тривав з 5 по 14 грудня 2014 року. Опитування проводилося в 110 населених пунктах (PSU) у всіх областях України, окрім автономної республіки Крим. У Луганській області опитування проводилися тільки на територіях, що контролюються Україною, у Донецькій області дослідження проводилося і на територіях, що контролюються і на територіях, що не контролюються Україною.
В результаті польового етапу було зібрано 2011 анкет. Статистична похибка вибірки для України в цілому із імовірністю 0.95 не перевищує 2.2%. Для макрорегіонів статистична похибка із імовірністю 0.95 не перевищує 4.7%.
Вибірка, розроблена для дослідження, є репрезентативною по Україні в цілому із розрізом до чотирьох регіонів. В аналізі використовувався такий поділ на макрорегіони:
Західний регіон: Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська, Рівненська, Тернопільська, Хмельницька, Чернівецька області;
Центральний регіон: м. Київ, Київська, Вінницька, Житомирська, Кіровоградська, Полтавська, Сумська, Черкаська, Чернігівська області;
Південний регіон: Дніпропетровська, Запорізька, Миколаївська, Одеська, Херсонська області;
Східний регіон: Харківська, Донецька область (в Луганській області опитування не проводилося; інтерв’ю з Луганської перенесені в Донецьку область).
1.Роль і позиція українських медіа
Як показують результати опитування, проведеного у грудні 2014 року, значна частина (42%) жителів України переконані, що українські медіа вплинули на формування проросійських настроїв серед жителів східних областей та Криму. Із іншої сторони, 22% висловили переконання, що українські медіа не мали впливу на формування проросійських настроїв серед жителів східних областей та Криму, і близько третини (33%) не змогли оцінити, чи був такий вплив чи ні.
У регіональному розрізі переконаність у тому, що українські ЗМІ мали вплив на формування проросійських настроїв, дещо більш поширена на Заході (50%) та Сході (50%), аніж у центральних (35%) чи південних (36%) областях. За статтю, віком та освітою суттєвих відмінностей у цьому питанні немає.
Чим саме українські медіа вплинули на формування проросійських настроїв?
Серед людей, які вбачають вплив українських ЗМІ на формування проросійських настроїв, більшість (56%) дотримуються думки, що найбільший вплив мали новини. Близько 22% звинувачують насамперед ток-шоу на телебаченні, 8% російські серіали, 4% - публікації в Інтернеті, менше 3% - публікації в пресі. Тобто саме новини, які мали б бути найбільш неупередженими та об’єктивними, у сприйнятті значної частини населення виявилися причетними до формування проросійських настроїв у ряді регіонів України.
У нинішній складній ситуації абсолютна більшість жителів України очікують від українських ЗМІ правдивості та об’єктивності. Як показують результати опитування, 82% жителів України – не залежно від статі, віку, освіти чи регіону проживання – переконані у тому, що ЗМІ мають лишатися неупередженими, і займати позицію об’єктивних спостерігачів за подіями на сході України та в Криму, розповідаючи як про успіхи, так і про помилки у діях українських військових, у діях української влади, надаючи максимально достовірну інформацію про ситуацію там.
Близько 8% (5% у центральних, 6% у східних, 8% у західних 12% у південних областях) висловлюються за необхідність патріотичної позиції та замовчування інформації, невигідної українській армії та владі.
2.Вплив російських медіа
Абсолютна більшість (71%) жителів України не вірять у правдивість інформації, яку поширюють про Україну російські телевізійні телеканали. Близько 20% вважають цю інформацію частково правдивою, частково ні, і 6% - абсолютно або здебільшого правдивою.
Російським телеканалам найбільш схильні довіряти жителі східних областей, проте навіть у цьому регіоні лише 15% вважають інформацію російських телеканалів правдивою, 33% - частково правдивою, і 43% - абсолютно або здебільшого неправдивою.
У південних областях російським телеканалам довіряють 5%, у центральних – 4%, у західних – менше 1%.
Жителі України у більшості погоджуються із необхідністю заборони трансляції в Україні російських телеканалів, що мають в ефірі інформаційні програми. За результатами опитування, 41% підтримують припинення діяльності російських телеканалів, що мають в ефірі інформаційні програми, 25% - вагаються, і 31% - не підтримують.
За регіонами, ідею заборонити трансляцію в Україні російських телеканалів підтримують 61% на заході, 51% у центрі, 26% на півдні та 22% на сході. Також у цьому питанні чоловіки дещо радикальніші за жінок (серед чоловіків припинення трансляції російських телеканалів підтримують 46%, серед жінок – 37%) – імовірно, через те, що жінки частіше дивляться серіали, які транслюються російськими каналами.
Загалом, за результатами опитування, майже 40% жителів України дивляться російські серіали. На Сході та Півдні російські серіали дивляться близько половини населення (48%), на Заході та у Центрі – близько третини (34%-36%). Російські серіали переглядають і чоловіки (35%), і жінки (45%), люди різного віку та різного рівня освіти. Найбільш популярними російськими серіалами серед жителів України є «Интерны» (дивляться 3%), «Кухня» (3%), «Воронины» (3%), «След/ФЭС» (2%), «Менты» (2%), «Пока станица спит» (2%), «Физрук» (2%), «Улица разбитых фона рей» (1%), «Верни мою любовь» (1%), «Основной калібр» (1%), «Чужой район» (1%), «Сваты» (1%).
3. Підтримка кроків щодо ведення контрпропаганди та контролю інформаційного простору
Жителі України у більшості усвідомлюють необхідність переконливого представлення своєї позиції у світі: за результатами опитування, майже половина (49%) підтримують ідею створення в Україні якісного контрпропагандистського телеканалу для мовлення закордон, 12% - не підтримують, і 34% не визначилися.
Ідею створення контрпропагандистського телеканалу для мовлення закордон дещо більшою мірою підтримують мешканці західних (55%) та центральних (52%) областей, аніж півдня (46%) і сходу (43%). Також на цьому частіше наполягають чоловіки (54%), аніж жінки (45%).
Ідею створення Міністерства, що відповідатиме за контроль інформаційного простору, підтримують 37%, не підтримують – 22%, і ще 35% не мають визначеної позиції із цього питання.
Рівень підтримки створення Міністерства із контролю інформаційного простору практично однаковий в усіх регіонах – 37% на заході, 41% у центрі, 35% на півдні та 34% на сході. За соціально-демографічними характеристиками, знову ж таки, трохи рішучіше за виступають чоловіки (39%), аніж жінки (35%).
Тобто жителі України відчувають необхідність якихось кроків для зміцнення інформаційної політики України, і готові підтримати різні заходи, які могли би стати складовими інформаційної безпеки України – такі як обмеження мовлення російських каналів, створення власного контрпропагандистського телеканалу чи створення Міністерства із контролю за інформацією.
ВИСНОВКИ
- Значна частина (42%) жителів України вважають, що українські медіа (телеканали, преса, Інтернет) вплинули на формування проросійських настроїв на Сході України та в Криму – до того ж, така думка однаково поширена і на заході, і на сході країни. На думку населення, найбільшою мірою такий вплив мали новини та політичні ток-шоу на телебаченні.
- Абсолютна більшість (82%) жителів України переконані, що українські медіа мають об’єктивно висвітлювати ситуацію в країні, розповідаючи як про успіхи, так і про помилки у діях українських військових, у діях української влади, надаючи максимально достовірну інформацію про ситуацію.
- Жителі України у більшості переконані, що російські телеканали поширюють неправдиву інформацію про ситуацію в Україні: у західних та центральних областях так вважають 86%, у південних - 63%, на сході – 43%.
- Майже 40% жителів України дивляться російські серіали. Прихильники російських серіалів є в усіх регіонах, і серед чоловіків, і серед жінок, серед людей різного віку та рівня освіти.
- Жителі України значною мірою усвідомлюють необхідність ведення контрпропаганди та посилення інформаційної безпеки України: 49% підтримують необхідність створення в Україні якісного контрпропагандистського телевізійного каналу для мовлення закордон; 41% підтримують припинення в Україні діяльності російських телеканалів, що мають в ефірі інформаційні програми; 37% підтримують створення в Україні Міністерства, що буде відповідати за контроль інформаційного простору. Жителі Сходу та Півдня здебільшого проти заборони трансляції російських телеканалів, але не проти ведення якісної контрпропаганди. Найбільш неоднозначною є ідея створення Міністерства із контролю за інформацією – можливо через те, що діяльність такого міністерства може асоціюватися із цензурою.
Грудень 2014, Київ
Повний звіт про дослідження доступний за посиланням http://www.slideshare.net/umedia/tk-kiissurvey-dec2014media-influence.