Схожі новини

> 16-08-2016

Інститут демократії ім. Пилипа Орлика за підтримки Інтерньюз-Європа в рамках проекту Інтерньюзу в Україні випустив збірку нарисів про переселенців «Знедолені? Нездоланні!»

> 08-02-2016

Internews is seeking candidates for the position of Program Coordinator. Deadline for applications is February 22, 2016. 

> 04-12-2015

Український медійний проект (У-Медіа), що виконується міжнародною неурядовою організацією Інтерньюз за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID),  запрошує до подання пропозицій на отримання малих грантів. В рамках відкритого грантового конкурсу Інтерньюз розглядатиме проектні заявки, бюджет яких не перевищуватиме 10 000 доларів США на період до 6 місяців, і які пропонуватимуть проекти в межах пріоритетів У-Медіа. Термін подання заявок: 30 грудня 2015 року, 23:59 за київським часом.

> 01-12-2015

ПРЕС-РЕЛІЗ

24 листопада в Краматорську відбувся круглий стіл на тему: «Інформаційні потреби переселенців: як покращити комунікацію між владою, переселенцями, НДО, волонтерами та ЗМІ і забезпечити доступ до важливої інформації». В засіданні взяли участь переселенці, волонтери, журналісти, представники влади. 

> 10-11-2015

Новий закон про поліцію не обмежує право журналістів фільмувати або фотографувати поліцейських — ІМІ

Новий закон «Про Національну поліцію» не обмежує право журналістів чи інших громадян фільмувати або фотографувати поліцейських. Таким є результат аналізу ЗУ «Про Національну поліцію», підготовлений юридичним відділом ІМІ у відповідь на звернення журналістів.

> 15-10-2015

Юридична «Гаряча лінія» для журналістів у день виборів депутатів обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (місцеві вибори) працюватиме з 07.00 ранку 25 жовтня 2015 року до 07.00 ранку 26 жовтня 2015.

> 01-10-2015

Щорічне опитування Інтерньюз щодо споживання ЗМІ засвідчило суттєве зниження прихильності українців до російських ЗМІ. Дослідження показало, що перегляд російського телебачення знизився на 8% з 27% у 2014 році, й перегляд російських Інтернет ЗМІ знизився на 17% з 44% у 2014 до 27% у 2015 році.

> 11-09-2015

15, 16, 17 та 23 вересня - Інститут розвитку регіональної преси запрошує журналістів взяти участь у вебінарах з виборчого законодавства, що регулює діяльність ЗМІ. Реєстраційна форма працює для всіх чотирьох вебінарів - http://bit.ly/1Kf1PRN. 

Контакти:
тел.: (044) 458-44-39
тел./факс: (044) 458-44-41
вул. Ризька, 15, Київ, 04112,
e-mail:
Інформація
  • Переглядів: 1854
  • Автор: rfgtw
  • Дата: 29-12-2014
 (голосов: 0)
29-12-2014

Медіа юристи запропонували новий зразок скарги щодо порушення права на доступ до публічної інформації

Категорія: Права журналістів, Доступ до інформації, Новини

Інститут розвитку регіональної преси (ІРРП) звертає увагу журналістів на те, що у законодавстві України відбулися зміни, згідно з якими скарги (заяви) на відмову у наданні інформації  з вимогою притягнення  до адміністративної відповідальності подаються не до прокуратурури, як це було раніше, а до офісу Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. 
Юристи Інституту презентували новий шаблон скарги щодо порушення права на доступ до публічної інформації. 
Довідка: Згідно з п. 8-1 частини 1 статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) у справах про правопорушення, передбачені статтею 212-3 КУпАП (крім порушень права на інформацію відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»), протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
Завантажити шаблон можна на сайті ІРРП.

 

Повний текст скарги:

 

 

Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини

 

Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини

вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008

 

 

 

______________ ПІБ скаржника _____________,

поштова адреса: ____________________________

тел.: ______________________________________

 

 

 

про усунення порушень права на доступ до публічної інформації та притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності за статтею 212-3 КУпАП

 

Шановний (-а) _______________________!

 

Звертаюсь до Вас у зв’язку з порушенням мого права на доступ до публічної інформації. До суду з цього питання я ще не звертався (-лась).

 

«___» __________ 201__ року, я, _______________ ПІБ скаржника _____________, з метою підготовки публікації звернувся (-лась) до __________ зазначити розпорядника інформації _____________________________ із запитом, в якому просив (-ла) надати мені таку інформацію/документи:

 

1)      ____________________________________________________________;

2)      ____________________________________________________________.

 

«_____» _____________ 201__ року на вищевказаний запит було надано відповідь, в якій зазначено про неможливість надання мені запитуваних інформації/документів (або: мої вимоги задоволено частково) (копія додається).

 

Зокрема, мені відмовили у наданні документів/відомостей про __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. Неможливість надання запитуваних інформації/документів обґрунтовується тим, що _____________________________________________________________________________.

 

Відмова у наданні запитуваних інформації /документів є незаконною і має ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 212-3 КУпАП, що потребує реагування з боку Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

 

Як видно із вищезгаданої відповіді на запит, інформація про __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________, віднесена до інформації з обмеженим доступом (або зазначити іншу причину відмови).

_____________________________________________________________________________Надати обґрунтування незаконності відмови у наданні інформації/документів ___________________________________________________________________________________________________________. Наприклад:

 

Надаючи можливість обмеження доступу до конфіденційної інформації про особу (див. частину 1 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації»), стаття 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» встановлює виключення із цього правила. Зокрема, частина 6 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», яка є спеціальною правовою нормою по відношенню до загального правила, передбачає:

 

«Не належать до інформації з обмеженим доступом відомості, зазначені у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, оформленої за формою і в порядку, що встановлені Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції", крім відомостей, зазначених в абзаці другому частини другої статті 12 цього Закону».

 

Абзац 2 частини 2 статті 12 Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» не дозволяє оприлюднювати лише відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта громадянина України, а також відомості щодо місця проживання та реєстрації декларанта і щодо місцезнаходження об’єктів, які наводяться в Декларації. Вся інша інформація, зазначена у Деклараціях, в тому числі і відомості про майно, доходи і витрати членів сім’ї декларанта, є відкритою і підлягає опублікуванню та наданню на запити.

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

Таким чином, посадові особи ____ зазначити розпорядника публічної інформації ______, які готували відповідь на мій запит від «_____» ____________.201___ року, порушили моє право на інформацію, яка є відкритою, що прямо заборонено законом. Відповідно, на нашу думку, в їх діях є ознаки правопорушення, передбаченого статтею 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Згідно з п. 8-1 частини 1 статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) у справах про правопорушення, передбачені статтею 212-3 КУпАП (крім порушень права на інформацію відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»), протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

 

Крім того, пункти 11, 12, 14 частини 1 статті 13 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» передбачають, що Уповноважений Верховної Ради України за прав людини має право, зокрема, направляти у відповідні органи акти реагування Уповноваженого у разі виявлення порушень прав і свобод людини і громадянина для вжиття цими органами заходів; перевіряти стан додержання встановлених прав і свобод людини і громадянина відповідними державними органами, в тому числі тими, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, здійснюють виконання судових рішень, вносити в установленому порядку пропозиції щодо поліпшення діяльності таких органів у цій сфері; здійснювати інші повноваження, визначені законом.

 

На підставі вищевикладеного та керуючись частиною 6 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (або зазначити інші правові норми, які гарантують право на доступ до публічної інформації, а також за необхідності - вказати на частину 2 статті 12, статтею 16 Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції»), статями 212-3, 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення, 2, 13 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини»,-

 

ПРОШУ:

 

  1. Провести перевірку на предмет вчинення адміністративних правопорушень посадовими особами _______________ зазначити розпорядника публічної інформації _____________ у зв’язку з відмовою у наданні публічної інформації/документів про __________________.

 

  1. Притягти до адміністративної відповідальності осіб, які протиправно обмежили доступ до публічної інформації/документів про ______________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________ за статтею 212-3 КУпАП.

 

  1. Направити до ____________ зазначити розпорядника публічної інформації ________ акти реагування на вищезазначені порушення мого права на доступ до публічної інформації з метою їх усунення та надання запитуваних мною відомостей/документів.

 

 

Додаток:

  1. Копія інформаційного запиту від «____» ___________ 201__ року;
  2. Копія посвідчення журналіста.
  3. Копія відповіді на запит на інформацію.

 

 

«_____» ___________ 201___ року                                                           ____________ /__ПІБ ____/