Схожі новини

> 11-11-2015

Моніторинг регіональних видань у вересні 2015, проведений Інститутом демократії ім. Пилипа Орлика, продемонстрував зростання матеріалів із ознаками замовності та неналежно маркованої реклами. Найбільшими замовниками джинси стали «Солідарність», «Опозиційний блок», «Батьківщина», «Укроп», «Самопоміч», Радикальна партія Ляшка, «Наш край», «Відродження». 

Світлана Єременко, медіа експерт та виконавчий директор Інститут демократії ім. Пилипа Орлика (ІДПО)

> 11-11-2015

Стаття Юрія Хомайка, експерта Інститут Демократії Пилипа Орлика (ІДПО), з аналізом передвиборчої кампанії у харківських ЗМІ: до речі, що стосується власників, то уважний читач і без додаткової інформації давно міг збагнути, що «Харьковские известия» хоча офіційно є «газетою Харківської міської ради» і виходять на податки громадян, насправді виступають виключно як рупор нинішнього мера, а депутати, не згодні з його політикою, зазнають на її шпальтах нещадної критики.

> 15-04-2015

16 квітня 2015 року, об 11-00 у прес-центрі «Конгрес хол» (вул. Радянська, 7, 2 поверх). Інститут демократії ім. Пилипа Орлика запрошує редакторів, журналістів, лідерів громадських організацій до обговорення питань інформаційної безпеки країни та ролі медій у стриманні інформаційної агресії з боку Росії. 

> 03-04-2015

2 квітня 2015 року у Дипломатичній академії при Міністерстві закордонних справ України  відбувся круглий стіл: «Інформаційна політика України як питання її національної безпеки», організований Київським офісом Інституту Кеннана,  Центром дослідження Росії та Програмою академічних обмінів імені Фулбрайта в Україні.

> 19-02-2015

18 лютого 2015 року, о 13:00 в Українському кризовому медіа-центрі (готель «Україна», 3 поверх, вул. Інститутська, 4, Київ) відбувся брифінг «Інформаційна ізоляція жителів окупованих територій: як змінити ситуацію?». Майже рік продовжується неоголошена війна та безпрецедентна інформаційна агресія Росії проти України. З початком АТО багато експертів наголошували на тому, що Україна програє інформаційну війну. Але… Досі не розроблено продуманої узгодженої Стратегії інформаційної політики держави. 

> 17-02-2015

18 лютого 2014 року, о 13:00 в Українському кризовому медіа-центрі (готель «Україна», 3 поверх, вул. Інститутська, 4, Київ) відбудеться брифінг «Інформаційна політика держави провальна на всіх фронтах: інформаційна ізоляція окупованих територій». Спікери: Світлана Єременко, медіаексперт, керівник проекту з моніторингу регіональних ЗМІ, виконавчий директор Інституту демократії імені Пилипа Орлика (Київ); Володимир Кіпень, експерт ІДПО, кандидат філософських наук, Донецький інститут соціальних досліджень і політичного аналізу; Ігор Зоц, головний редактор газети «Донеччина».


> 25-12-2014

24 грудня Телекритика провела прес-конференцію, де повідомила результати свого моніторингу новин російських медій. «Відверта брехня, інсценізація ціною людських життів, нагнітання істерії, розпалювання міжетнічної, міжконфесійної ворожнечі, відкриті заклики до насильства - все розвивалося послідовно і було спрямовано на те, щоб люди перейшли бар'єр і почали вбивати одне одного», - сказав експерт Роман Шутов.

> 15-12-2014

Моніторинг регіональних видань напередодні позачергових парламентських виборів у жовтні 2014-го показав чергове зростання джинси. Незважаючи на зміну влади, складну ситуацію в країні у зв’язку з неоголошеною війною Росії проти України та інформаційною агресією, регіональна преса здебільшого знехтувала своєю важливою роллю щодо неупередженого інформування громадян. Журналісти забули про свою відповідальність перед суспільством, отруюючи джинсою передвиборчий інформаційний простір.

Контакти:
тел.: (044) 458-44-39
тел./факс: (044) 458-44-41
вул. Ризька, 15, Київ, 04112,
e-mail:
Інформація
  • Переглядів: 954
  • Автор: rfgtw
  • Дата: 18-02-2013
 (голосов: 0)
18-02-2013

Телекритика додала до моніторингу теленовин канал ТВі

Категорія: Медіа і демократія » Медіа моніторинг

За матеріалами MediaSapiens http://osvita.mediasapiens.ua/material/15407

Узагальнений моніторинг за січень 2013 року матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності (або цензури) в теленовинах, а також випадків замовчування важливої для суспільства інформації.

Описово проаналізовано новини за тиждень із 21 по 26 січня.

Замовчувані теми визначаються, по-перше, порівнянням тем, що їх подають усі вісім телеканалів (одні канали подали, інші – не подали). По-друге, порівнянням із темами, висвітленими цього ж дня інформагенціями «Інтерфакс-Україна» та УНІАН. Детальніше про методологію проведення моніторингу дивіться тут. Моніторинг за грудень 2012-го дивіться тут.

1. МАТЕРІАЛИ З ОЗНАКАМИ ЗАМОВНОСТІ (ЦЕНЗУРИ)

Загалом протягом звітного тижня січня в підсумкових випусках щоденних новин досліджуваних телеканалів була така кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності (або цензури):

 

Таблиця 1. Кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності (цензури):

Канал

СІЧЕНЬ

2013

грудень

2012

листопад

2012

жовтень

2012

вересень

2012

серпень

2012

Перший канал

30

27

35

43

38

32

«1+1»

19

21

24

18

15

26

ICTV

14

17

21

30

30

34

«Україна»

14

16

16

24

26

34

5-й канал

13

13

12

9

20

14

СТБ

8

8

16

20

24

22

«Інтер»

7

19

15

17

31

24

Новий канал

5

9

12

23

17

23

ТВі

4

-

-

-

-

-

На звітному тижні січня загальна кількість таких матеріалів у більшості каналів була майже такою, як у попередньому місяці. Різко зменшилася кількість подібних матеріалів на каналі «Інтер».

Таблиця2.Кількість матеріалів бізнесової тематики з ознаками замовності:

Канал

СІЧЕНЬ

2013

грудень

2012

листопад

2012

жовтень

2012

вересень

2012

серпень

2012

ICTV

3

3

2

1

3

2

СТБ

2

2

2

1

2

1

«Інтер»

1

0

0

0

0

0

Новий канал

1

2

2

1

2

0

«Україна»

1

3

2

0

2

1

Перший канал

0

3

0

0

0

0

«1+1»

0

3

0

0

1

0

5-й канал

0

0

0

0

0

0

ТВі

0

-

-

-

-

-

На каналах групи Пінчука – матеріали про Фонд Пінчук, крім того, на СТБ вийшов сюжет про придбання Вєркою Сердючкою автівки Мерк’юрі, що може вважатися рекламним проявом, як і матеріал на «Інтері» про новий альбом гурту «Океан Ельзи». На ICTV, крім того, рекламним проявом може вважатися сюжет про те, що мережа гіпермаркетів «Епіцентр» стала титульним спонсором футбольної збірної України. На «Україні» – матеріал про захід Фонду Ахметова.

На телеканалі ТВі були також 2 матеріали, в яких за рахунок порушення стандартів балансу та повноти інформації, а головне – за рахунок грубого порушення стандарту відокремлення фактів від думок (журналістські оцінки) – інформація подавалася в негативному для влади вигляді. Як приклад, такий матеріал:


На звітному тижні січня основними темами, що подавалися каналами з грубими порушеннями журналістських стандартів, були такі:

Обвинувачення Тимошенко в причетності до вбивства Щербаня.

Попов карає чиновників за погане прибирання вулиць від снігу та льоду.

Судова відмова в касації Кабміну в справі про борг ЄЕСУ (зокрема, повідомляючи про це, ряд каналів не згадує в бекграунді те, що жодних державних гарантій не було відображено в держбюджеті).

Крім того, протягом тижня – традиційні «паркетні» матеріали про переміщення й заяви Януковича, Азарова та Рибака.

 

2. ЗАМОВЧУВАННЯ КАНАЛАМИ СУСПІЛЬНО ВАЖЛИВОЇ ІНФОРМАЦІЇ У СІЧНІ:

На звітному тижні січня телеканалами не оприлюднюватися такі теми, факти та думки, озвучення яких було би невигідним для влади (дані за січень 2013 року – це дані за тиждень з 21 по 26 січня, за грудень 2012 – це дані за тиждень з 10 по 16 грудня, за листопад – за тиждень з 5 по 10 листопада, за жовтень – з 8 по 13 жовтня, за вересень – з16 по 22 вересня, за серпень – з13 по 19 серпня).

Таблиця 5. Загальна кількість замовчань важливих тем, думок, фактів або бекґраундів:

Канал

СІЧЕНЬ

2013

грудень

2012

листопад

2012

жовтень

2012

вересень

2012

серпень

2012

Перший канал

89

71

102

77

118

97

СТБ

84

70

96

78

113

90

Новий канал

79

71

97

78

111

88

ICTV

78

65

93

70

111

92

«Україна»

77

70

94

71

115

89

«1+1»

74

63

93

72

110

76

«Інтер»

72

56

84

70

112

88

ТВі

71

-

-

-

-

-

5-й канал

65

55

89

63

93

82

Повний текст моніторингового звіту із переліком замовчуваних тем дивіться на сайті MediaSapiens http://osvita.mediasapiens.ua/material/15407.

Об’єктом моніторингу є сюжети суспільно-політичної тематики у вечірніх (головних) випусках новин на «Інтері», ICTV, «1+1», СТБ, Новому каналі, Першому національному, 5-му каналі й ТРК «Україна». Період проведення моніторингу: 21–26 січня.

Моніторинг є незалежною експертною оцінкою громадської організації «Телекритика». Всі висновки й точки зору, висловлені в усіх публікаціях моніторингу, можуть не збігатися з точкою зору USAID чи «Інтерньюз Нетворк». Методологію проведення моніторингу викладено тут. Матеріали проекту читайте в рубриці «Моніторинг» сайту MediaSapiens. У 2012 році методологія зазнала зміни, й тепер моніторинг здійснюється протягом одного тижня щомісяця.

Мітки: моніторинг, Телекритика, новини, якість новин