Схожі новини
Моніторинг регіональних видань у вересні 2015, проведений Інститутом демократії ім. Пилипа Орлика, продемонстрував зростання матеріалів із ознаками замовності та неналежно маркованої реклами. Найбільшими замовниками джинси стали «Солідарність», «Опозиційний блок», «Батьківщина», «Укроп», «Самопоміч», Радикальна партія Ляшка, «Наш край», «Відродження».
Світлана Єременко, медіа експерт та виконавчий директор Інститут демократії ім. Пилипа Орлика (ІДПО)
Стаття Юрія Хомайка, експерта Інститут Демократії Пилипа Орлика (ІДПО), з аналізом передвиборчої кампанії у харківських ЗМІ: до речі, що стосується власників, то уважний читач і без додаткової інформації давно міг збагнути, що «Харьковские известия» хоча офіційно є «газетою Харківської міської ради» і виходять на податки громадян, насправді виступають виключно як рупор нинішнього мера, а депутати, не згодні з його політикою, зазнають на її шпальтах нещадної критики.
16 квітня 2015 року, об 11-00 у прес-центрі «Конгрес хол» (вул. Радянська, 7, 2 поверх). Інститут демократії ім. Пилипа Орлика запрошує редакторів, журналістів, лідерів громадських організацій до обговорення питань інформаційної безпеки країни та ролі медій у стриманні інформаційної агресії з боку Росії.
2 квітня 2015 року у Дипломатичній академії при Міністерстві закордонних справ України відбувся круглий стіл: «Інформаційна політика України як питання її національної безпеки», організований Київським офісом Інституту Кеннана, Центром дослідження Росії та Програмою академічних обмінів імені Фулбрайта в Україні.
18 лютого 2015 року, о 13:00 в Українському кризовому медіа-центрі (готель «Україна», 3 поверх, вул. Інститутська, 4, Київ) відбувся брифінг «Інформаційна ізоляція жителів окупованих територій: як змінити ситуацію?». Майже рік продовжується неоголошена війна та безпрецедентна інформаційна агресія Росії проти України. З початком АТО багато експертів наголошували на тому, що Україна програє інформаційну війну. Але… Досі не розроблено продуманої узгодженої Стратегії інформаційної політики держави.
18 лютого 2014 року, о 13:00 в Українському кризовому медіа-центрі (готель «Україна», 3 поверх, вул. Інститутська, 4, Київ) відбудеться брифінг «Інформаційна політика держави провальна на всіх фронтах: інформаційна ізоляція окупованих територій». Спікери: Світлана Єременко, медіаексперт, керівник проекту з моніторингу регіональних ЗМІ, виконавчий директор Інституту демократії імені Пилипа Орлика (Київ); Володимир Кіпень, експерт ІДПО, кандидат філософських наук, Донецький інститут соціальних досліджень і політичного аналізу; Ігор Зоц, головний редактор газети «Донеччина».
24 грудня Телекритика провела прес-конференцію, де повідомила результати свого моніторингу новин російських медій. «Відверта брехня, інсценізація ціною людських життів, нагнітання істерії, розпалювання міжетнічної, міжконфесійної ворожнечі, відкриті заклики до насильства - все розвивалося послідовно і було спрямовано на те, щоб люди перейшли бар'єр і почали вбивати одне одного», - сказав експерт Роман Шутов.
Моніторинг регіональних видань напередодні позачергових парламентських виборів у жовтні 2014-го показав чергове зростання джинси. Незважаючи на зміну влади, складну ситуацію в країні у зв’язку з неоголошеною війною Росії проти України та інформаційною агресією, регіональна преса здебільшого знехтувала своєю важливою роллю щодо неупередженого інформування громадян. Журналісти забули про свою відповідальність перед суспільством, отруюючи джинсою передвиборчий інформаційний простір.
- У-Медіа » Медіа і демократія » Медіа моніторинг » Кількість матеріалів з ознаками замовності та цензури
- Переглядів: 841
- Автор: rfgtw
- Дата: 5-08-2011
Кількість матеріалів з ознаками замовності та цензури
Категорія: Медіа і демократія » Медіа моніторинг
Телекритика опублікувала моніторинговий звіт телевізійних новин на восьми центральних ТВ каналах у ліпні 2011 року. Предметом моніторингу були матеріали з ознаками замовності та/або цензури.
1. МАТЕРІАЛИ З ОЗНАКАМИ ЗАМОВНОСТІ (ЦЕНЗУРИ)
Загалом протягом липня в підсумкових випусках щоденних новин досліджуваних телеканалів була така кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності (або цензури):
Загалом, кількість матеріалів з ознаками джинси або цензури змінювалась таким чином протягом 2011 року:
Таблиця 1. Кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності (цензури).
Канал |
ЛИПЕНЬ 2011 |
червень 2011 |
травень 2011 |
квітень 2011 |
березень 2011 |
лютий 2011 |
Перший канал |
116 |
124 |
127 |
119 |
137 |
106 |
ICTV |
96 |
108 |
93 |
104 |
99 |
75 |
«Інтер» |
92 |
100 |
115 |
95 |
108 |
86 |
5-й канал |
91 |
72 |
85 |
69 |
79 |
58 |
«Україна» |
90 |
82 |
106 |
80 |
59 |
39 |
«1+1» |
79 |
103 |
74 |
83 |
78 |
64 |
СТБ |
73 |
31 |
27 |
19 |
19 |
13 |
Новий канал |
35 |
43 |
39 |
34 |
33 |
33 |
У липні двійка «лідерів» не змінилася, «Інтер» вийшов на третє місце за рахунок того, що значно зменшилася кількість подібних матеріалів на «1+1». Натомість надзвичайно збільшилася кількість таких матеріалів на каналі СТБ, який раніше стабільно показував найкращі показники.
ТАБЛИЦЯ 2. Кількість матеріалів бізнесової тематики з ознаками замовності:
Канал |
ЛИПЕНЬ 2011 |
червень 2011 |
травень 2011 |
квітень 2011 |
березень 2011 |
лютий 2011 |
Новий канал |
9 |
8 |
7 |
8 |
10 |
5 |
ICTV |
7 |
9 |
8 |
10 |
11 |
5 |
«1+1» |
4 |
9 |
9 |
10 |
9 |
5 |
«Україна» |
1 |
5 |
6 |
3 |
2 |
0 |
СТБ |
1 |
4 |
3 |
2 |
4 |
2 |
Перший канал |
1 |
2 |
4 |
2 |
3 |
0 |
«Інтер» |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
5-й канал |
0 |
0 |
0 |
5 |
0 |
0 |
Загальна кількість бізнесової «джинси» у липні зменшилася порівняно з червнем. Стабільно багато таких сюжетів на Новому каналі, який і посів перше місце в цьому антирейтингу, насамперед за рахунок зменшення бізнесових рекламних сюжетів на «1+1».
Таблиця 3.1. Кількість матеріалів з ознаками замовності (цензури) по основних лініях: позитивні або нейтральні, без балансу думок, матеріали про ВЛАДУ:
Канал |
ЛИПЕНЬ 2011 |
червень 2011 |
травень 2011 |
квітень 2011 |
Березень 2011 |
лютий 2011 |
Перший канал |
112 |
113 |
120 |
109 |
132 |
104 |
ICTV |
90 |
101 |
88 |
92 |
96 |
73 |
«Інтер» |
88 |
98 |
108 |
88 |
104 |
82 |
5-й канал |
86 |
71 |
82 |
60 |
77 |
56 |
«Україна» |
84 |
72 |
95 |
71 |
56 |
37 |
«1+1» |
76 |
96 |
66 |
79 |
75 |
62 |
СТБ |
68 |
29 |
24 |
15 |
19 |
13 |
Новий канал |
33 |
38 |
37 |
27 |
30 |
32 |
Таблиця 3.2. Кількість матеріалів з ознаками замовності (цензури) по основних лініях: негативні, без балансу думок, матеріали про ОПОЗИЦІЮ:
Канал |
ЛИПЕНЬ 2011 |
червень 2011 |
травень 2011 |
квітень 2011 |
березень 2011 |
лютий 2011 |
ICTV |
22 |
7 |
15 |
6 |
4 |
3 |
Перший канал |
20 |
10 |
20 |
5 |
4 |
3 |
5-й канал |
20 |
12 |
19 |
8 |
8 |
6 |
«Україна» |
20 |
10 |
25 |
10 |
4 |
3 |
«1+1» |
18 |
10 |
13 |
8 |
7 |
3 |
«Інтер» |
18 |
14 |
20 |
8 |
6 |
7 |
СТБ |
16 |
6 |
5 |
1 |
1 |
0 |
Новий канал |
12 |
9 |
9 |
1 |
2 |
1 |
ПРИМІТКА: Сума цифр необов’язково збігатиметься з загальними показниками (таблиця 1), оскільки є матеріали, де водночас розвиваються обидві лінії.
Збільшення загальної кількості негативних матеріалів про опозицію в липні пояснюється не зміною загальної тенденції, а висвітленням перебігу судових процесів над Тимошенко і Луценком. Ці процеси каналами висвітлювалися приблизно однаково – вибірково озвучувався перебіг подій, не озвучувалася суть перебігу суду.
У матеріалах з ознаками замовності (цензури) канали порушують наступні стандарти:
ТАБЛИЦЯ 4.1. Порушення стандарту БАЛАНСУ ДУМОК:
Канал |
ЛИПЕНЬ 2011 |
червень 2011 |
травень 2011 |
квітень 2011 |
березень 2011 |
лютий 2011 |
Перший канал |
111 |
122 |
123 |
114 |
133 |
104 |
ICTV |
91 |
108 |
88 |
102 |
97 |
73 |
5-й канал |
88 |
72 |
84 |
67 |
78 |
55 |
«Україна» |
87 |
79 |
101 |
78 |
55 |
36 |
«Інтер» |
86 |
99 |
108 |
92 |
105 |
83 |
«1+1» |
77 |
102 |
73 |
82 |
74 |
62 |
СТБ |
70 |
29 |
27 |
19 |
18 |
13 |
Новий канал |
31 |
41 |
39 |
33 |
30 |
31 |
ТАБЛИЦЯ 4.2. Порушення стандарту ПОВНОТИ інформації:
Канал |
ЛИПЕНЬ 2011 |
червень 2011 |
травень 2011 |
квітень 2011 |
березень 2011 |
лютий 2011 |
Перший канал |
115 |
124 |
127 |
119 |
136 |
103 |
ICTV |
96 |
108 |
90 |
103 |
98 |
73 |
5-й канал |
91 |
70 |
85 |
68 |
78 |
57 |
«Інтер» |
90 |
100 |
115 |
93 |
107 |
<span style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; font-size: sm |