Схожі новини

> 11-11-2015

Моніторинг регіональних видань у вересні 2015, проведений Інститутом демократії ім. Пилипа Орлика, продемонстрував зростання матеріалів із ознаками замовності та неналежно маркованої реклами. Найбільшими замовниками джинси стали «Солідарність», «Опозиційний блок», «Батьківщина», «Укроп», «Самопоміч», Радикальна партія Ляшка, «Наш край», «Відродження». 

Світлана Єременко, медіа експерт та виконавчий директор Інститут демократії ім. Пилипа Орлика (ІДПО)

> 11-11-2015

Стаття Юрія Хомайка, експерта Інститут Демократії Пилипа Орлика (ІДПО), з аналізом передвиборчої кампанії у харківських ЗМІ: до речі, що стосується власників, то уважний читач і без додаткової інформації давно міг збагнути, що «Харьковские известия» хоча офіційно є «газетою Харківської міської ради» і виходять на податки громадян, насправді виступають виключно як рупор нинішнього мера, а депутати, не згодні з його політикою, зазнають на її шпальтах нещадної критики.

> 15-04-2015

16 квітня 2015 року, об 11-00 у прес-центрі «Конгрес хол» (вул. Радянська, 7, 2 поверх). Інститут демократії ім. Пилипа Орлика запрошує редакторів, журналістів, лідерів громадських організацій до обговорення питань інформаційної безпеки країни та ролі медій у стриманні інформаційної агресії з боку Росії. 

> 03-04-2015

2 квітня 2015 року у Дипломатичній академії при Міністерстві закордонних справ України  відбувся круглий стіл: «Інформаційна політика України як питання її національної безпеки», організований Київським офісом Інституту Кеннана,  Центром дослідження Росії та Програмою академічних обмінів імені Фулбрайта в Україні.

> 19-02-2015

18 лютого 2015 року, о 13:00 в Українському кризовому медіа-центрі (готель «Україна», 3 поверх, вул. Інститутська, 4, Київ) відбувся брифінг «Інформаційна ізоляція жителів окупованих територій: як змінити ситуацію?». Майже рік продовжується неоголошена війна та безпрецедентна інформаційна агресія Росії проти України. З початком АТО багато експертів наголошували на тому, що Україна програє інформаційну війну. Але… Досі не розроблено продуманої узгодженої Стратегії інформаційної політики держави. 

> 17-02-2015

18 лютого 2014 року, о 13:00 в Українському кризовому медіа-центрі (готель «Україна», 3 поверх, вул. Інститутська, 4, Київ) відбудеться брифінг «Інформаційна політика держави провальна на всіх фронтах: інформаційна ізоляція окупованих територій». Спікери: Світлана Єременко, медіаексперт, керівник проекту з моніторингу регіональних ЗМІ, виконавчий директор Інституту демократії імені Пилипа Орлика (Київ); Володимир Кіпень, експерт ІДПО, кандидат філософських наук, Донецький інститут соціальних досліджень і політичного аналізу; Ігор Зоц, головний редактор газети «Донеччина».


> 25-12-2014

24 грудня Телекритика провела прес-конференцію, де повідомила результати свого моніторингу новин російських медій. «Відверта брехня, інсценізація ціною людських життів, нагнітання істерії, розпалювання міжетнічної, міжконфесійної ворожнечі, відкриті заклики до насильства - все розвивалося послідовно і було спрямовано на те, щоб люди перейшли бар'єр і почали вбивати одне одного», - сказав експерт Роман Шутов.

> 15-12-2014

Моніторинг регіональних видань напередодні позачергових парламентських виборів у жовтні 2014-го показав чергове зростання джинси. Незважаючи на зміну влади, складну ситуацію в країні у зв’язку з неоголошеною війною Росії проти України та інформаційною агресією, регіональна преса здебільшого знехтувала своєю важливою роллю щодо неупередженого інформування громадян. Журналісти забули про свою відповідальність перед суспільством, отруюючи джинсою передвиборчий інформаційний простір.

Контакти:
тел.: (044) 458-44-39
тел./факс: (044) 458-44-41
вул. Ризька, 15, Київ, 04112,
e-mail:
Інформація
  • Переглядів: 841
  • Автор: rfgtw
  • Дата: 5-08-2011
 (голосов: 0)
5-08-2011

Кількість матеріалів з ознаками замовності та цензури

Категорія: Медіа і демократія » Медіа моніторинг

Телекритика опублікувала моніторинговий звіт телевізійних новин на восьми центральних ТВ каналах у ліпні 2011 року. Предметом моніторингу були матеріали з ознаками замовності та/або цензури.

1. МАТЕРІАЛИ З ОЗНАКАМИ ЗАМОВНОСТІ (ЦЕНЗУРИ)

Загалом протягом липня в підсумкових випусках щоденних новин досліджуваних телеканалів була така кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності (або цензури):

 

Загалом, кількість матеріалів з ознаками джинси або цензури змінювалась таким чином протягом 2011 року:  

Таблиця 1. Кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності (цензури).

Канал

ЛИПЕНЬ

2011

червень

2011

травень

2011

квітень

2011

березень

2011

лютий

2011

Перший канал

116

124

127

119

137

106

ICTV

96

108

93

104

99

75

«Інтер»

92

100

115

95

108

86

5-й канал

91

72

85

69

79

58

«Україна»

90

82

106

80

59

39

«1+1»

79

103

74

83

78

64

СТБ

73

31

27

19

19

13

Новий канал

35

43

39

34

33

33

У липні двійка «лідерів» не змінилася, «Інтер» вийшов на третє місце за рахунок того, що значно зменшилася кількість подібних матеріалів на «1+1». Натомість надзвичайно збільшилася кількість таких матеріалів на каналі СТБ, який раніше стабільно показував найкращі показники.

 

ТАБЛИЦЯ 2. Кількість матеріалів бізнесової тематики з ознаками замовності:

Канал

ЛИПЕНЬ

2011

червень

2011

травень

2011

квітень

2011

березень

2011

лютий

2011

Новий канал

9

8

7

8

10

5

ICTV

7

9

8

10

11

5

«1+1»

4

9

9

10

9

5

«Україна»

1

5

6

3

2

0

СТБ

1

4

3

2

4

2

Перший канал

1

2

4

2

3

0

«Інтер»

0

0

1

0

0

0

5-й канал

0

0

0

5

0

0

Загальна кількість бізнесової «джинси» у липні зменшилася порівняно з червнем. Стабільно багато таких сюжетів на Новому каналі, який і посів перше місце в цьому антирейтингу, насамперед за рахунок зменшення бізнесових рекламних сюжетів на «1+1».

 

Таблиця 3.1. Кількість матеріалів з ознаками замовності (цензури) по основних лініях: позитивні або нейтральні, без балансу думок, матеріали про ВЛАДУ:

Канал

ЛИПЕНЬ

2011

червень

2011

травень

2011

квітень

2011

Березень

2011

лютий

2011

Перший канал

112

113

120

109

132

104

ICTV

90

101

88

92

96

73

«Інтер»

88

98

108

88

104

82

5-й канал

86

71

82

60

77

56

«Україна»

84

72

95

71

56

37

«1+1»

76

96

66

79

75

62

СТБ

68

29

24

15

19

13

Новий канал

33

38

37

27

30

32

Таблиця 3.2. Кількість матеріалів з ознаками замовності (цензури) по основних лініях: негативні, без балансу думок, матеріали про ОПОЗИЦІЮ:

Канал

ЛИПЕНЬ

2011

червень

2011

травень

2011

квітень

2011

березень

2011

лютий

2011

ICTV

22

7

15

6

4

3

Перший канал

20

10

20

5

4

3

5-й канал

20

12

19

8

8

6

«Україна»

20

10

25

10

4

3

«1+1»

18

10

13

8

7

3

«Інтер»

18

14

20

8

6

7

СТБ

16

6

5

1

1

0

Новий канал

12

9

9

1

2

1

ПРИМІТКА: Сума цифр необов’язково збігатиметься з загальними показниками (таблиця 1), оскільки є матеріали, де водночас розвиваються обидві лінії.

Збільшення загальної кількості негативних матеріалів про опозицію в липні пояснюється не зміною загальної тенденції, а висвітленням перебігу судових процесів над Тимошенко і Луценком. Ці процеси каналами висвітлювалися приблизно однаково – вибірково озвучувався перебіг подій, не озвучувалася суть перебігу суду.

 

У матеріалах з ознаками замовності (цензури) канали порушують наступні стандарти:

ТАБЛИЦЯ 4.1. Порушення стандарту БАЛАНСУ ДУМОК:

Канал

ЛИПЕНЬ

2011

червень

2011

травень

2011

квітень

2011

березень

2011

лютий

2011

Перший канал

111

122

123

114

133

104

ICTV

91

108

88

102

97

73

5-й канал

88

72

84

67

78

55

«Україна»

87

79

101

78

55

36

«Інтер»

86

99

108

92

105

83

«1+1»

77

102

73

82

74

62

СТБ

70

29

27

19

18

13

Новий канал

31

41

39

33

30

31

ТАБЛИЦЯ 4.2. Порушення стандарту ПОВНОТИ інформації:

 

Мітки: Телекритика, джинса, моніторинг

    Канал

    ЛИПЕНЬ

    2011

    червень

    2011

    травень

    2011

    квітень

    2011

    березень

    2011

    лютий

    2011

    Перший канал

    115

    124

    127

    119

    136

    103

    ICTV

    96

    108

    90

    103

    98

    73

    5-й канал

    91

    70

    85

    68

    78

    57

    «Інтер»

    90

    100

    115

    93

    107

    <span style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; font-size: sm