Схожі новини

> 16-08-2016

Інститут демократії ім. Пилипа Орлика за підтримки Інтерньюз-Європа в рамках проекту Інтерньюзу в Україні випустив збірку нарисів про переселенців «Знедолені? Нездоланні!»

> 08-02-2016

Internews is seeking candidates for the position of Program Coordinator. Deadline for applications is February 22, 2016. 

> 04-12-2015

Український медійний проект (У-Медіа), що виконується міжнародною неурядовою організацією Інтерньюз за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID),  запрошує до подання пропозицій на отримання малих грантів. В рамках відкритого грантового конкурсу Інтерньюз розглядатиме проектні заявки, бюджет яких не перевищуватиме 10 000 доларів США на період до 6 місяців, і які пропонуватимуть проекти в межах пріоритетів У-Медіа. Термін подання заявок: 30 грудня 2015 року, 23:59 за київським часом.

> 01-12-2015

ПРЕС-РЕЛІЗ

24 листопада в Краматорську відбувся круглий стіл на тему: «Інформаційні потреби переселенців: як покращити комунікацію між владою, переселенцями, НДО, волонтерами та ЗМІ і забезпечити доступ до важливої інформації». В засіданні взяли участь переселенці, волонтери, журналісти, представники влади. 

> 01-10-2015

Щорічне опитування Інтерньюз щодо споживання ЗМІ засвідчило суттєве зниження прихильності українців до російських ЗМІ. Дослідження показало, що перегляд російського телебачення знизився на 8% з 27% у 2014 році, й перегляд російських Інтернет ЗМІ знизився на 17% з 44% у 2014 до 27% у 2015 році.

> 10-07-2015

Експерти з цифрової безпеки Інституту масової інформації рекомендують журналістам дотримуватися 6 правил при складанні паролей до своїх акаунтів у соціальних мережах, електронній пошті, входу в систему та ін., а також де можна надійно зберігати паролі. Поради від ІМІ — на інфографіці

> 10-07-2015

Інститут масової інформації розробив інфографіку з 8 порад щодо безпеки журналістів, що перебувають в зоні військових дій. Завдяки спілкуванню з журналістами, що перебували в зоні АТО, експерти ІМІ виявили 8 типових помилок, яких можна запобігти. 

> 08-07-2015

Величезний  обсяг інформації, що кожного дня оточує людину, вимагає від неї уміння аналізувати інформаційні потоки. Важливо усвідомлювати вплив, який здійснює інформація на людину, й відповідно фільтрувати джерела. Медіа грамотність стає особливо важливою в епоху  олігархізації ЗМІ, коли комерційне й політичне підґрунтя переважає в роботі засобів масової інформації. Тому запитання «кому це вигідно» завжди буде доречним при поглинанні новин та інформаційних посилів. ВІДЕО

Контакти:
тел.: (044) 458-44-39
тел./факс: (044) 458-44-41
вул. Ризька, 15, Київ, 04112,
e-mail:
Інформація
  • Переглядів: 1357
  • Автор: rfgtw
  • Дата: 30-04-2013
 (голосов: 0)
30-04-2013

Як заробити мільйони на смітті Жмеринки?

Категорія: Журналістські розслідування, Доступ до інформації, Новини

Гліб Канєвський

Більше пів трильйона гривень припадає, за приблизними підрахунками, на ринок державних закупівель в Україні. Для бізнесу – це ласий шматок. У часи кризи та нестабільності будь-якій компанії співпраця з державним чи місцевим бюджетом може стати рятівною шлюпкою. Щоправда, охочих прийняти участь у конкурсних процедурах з кожним роком стає все менше. В Антимонопольному комітеті рік у рік проводять тематичні наради та круглі столи, але розплутати гордіїв вузол в’ялої  конкуренції не вдається. Два учасники з невеликою різницею у ціні – ось типова модель середньостатистичних тендерів в Україні. Можновладці і досі не можуть підрахувати, яким чином такі тенденції впливають на макроекономічні показники. А от громадські аудитори можуть дослідити причини та наслідки в’ялої конкуренції для життєдіяльності власної громади.

Аудитори Центру Політичних Студій та Аналітики разом з колегами із «Філософії серця» звернули свою увагу на місто Жмеринка, що на Вінниччині. Кілька місяців тому в місцевих ЗМІ з`явилася інформація про надзвичайну удачу керівників місцевої компанії «БраВІС». Так, протягом двох останніх років жмеринська фірма систематично перемагає у відкритих торгах управління житлово-комунального господарства міської ради на підряди по видаленню твердих відходів. Тобто, вивозить з міста сміття. Керівник «БраВІСа» Геннадій Гусак через сумлінну працю потрапив на дошку пошани. Цікаво те, що опонентом «БраВІСу» завжди виступає лише одна компанія - ТОВ «Фіксіус», яка і програє всі торги. Журналісти «Наших Грошей» встановили несуттєвий зв'язок між двома компаніям. В різні часи власниками цих фірм були місцеві депутати від «Нашої України» Валерій Кушер і Віталій Кубай.   

Від  2010 року, коли вступив у силу Закон «Про здійснення державних закупівель»,  управління ЖКГ провело три конкурси на видалення твердих відходів. За результатами торгів, було укладено три договори з ПП «БраВІС» загальною сумою 864 653 гривні без ПДВ. За інформацією із «Вісника держзакупівель», успіх фірми «БраВІС» обмежується територією Жмеринки. Окрім управління, підприємство перемагало один раз у торгах КП "Жмеринкакомунсервіс" Жмеринської міської ради також у ТОВ «Фіксіус». Сума акцепту – 624 213 гривень з ПДВ також за видалення твердих відходів. Громадські аудитори дослідили всі чотири тендери на предмет ефективності використання коштів жмеринської громади.   

26 квітня 2012 року був укладений перший договір за результатами конкурсних торгів між управлінням ЖКГ та «БраВІС» на суму 243 111 гривень без ПДВ. Увагу аудиторів відразу привернула нечіткість визначення технічних умов надання послуг у документаціях конкурсних торгів (ДКТ) всіх торгів управління. Переможець торгів повинен зібрати відходи, завантажити у сміттєвози і вивезти. Але, кілометраж від міста до сміттєзвалища не зазначений. Періоди збору сміття також не визначені. Лише неточні строки – травень – грудень 2012 рік. Місце збору відходів зазначалося як місто Жмеринка без уточнень. Таке узагальнення впливає на точність розрахунку ціни послуги. На практиці призводить до «узагальнення» ціни у бік зростання. Чітко визначений лише об’єм сміття – 28 820 м куб. Таким чином ціна за 1 м куб., яку заплатило місто вперше складає 28 грн 28 коп. Варто звернути увагу, що 10 травня 2012 року «БраВІС» за результатами торгів підписав угоду з КП "Жмеринкакомунсервіс" сумою 624 213 грн. з ПДВ. В ДКТ, яке підготували менеджери КП також відсутня чіткість. Територія – м. Жмеринка. Об`єм сміття – 22 740 м куб. Строк – травень – грудень 2012 рік. На думку громадських аудиторів такі узагальнення що в першій, що в другій ДКТ  могли призвести до фінансових зловживань в подальшому з боку підрядника. Переможець торгів отримав можливість прибирати одне і теж сміття в один час, за гроші з двох різних державних джерел. Сума за 1 м куб, запропонована для КП менша ніж для управління і складає – 27 грн. 45 коп. з ПДВ, або 21,96 грн. без ПДВ (з 1 січня 2011 року до 31 грудня 2013 року включно ставка податку становить 20 відсотків).    

Другий договір з управлінням був підписаний 2 листопада 2012 року. За умовами «БраВІС» мав за листопад-грудень 2012 року прибрати 10 000 м куб. відходів.  Ціна, яку місто заплатило вдруге, складає також 28 грн 28 коп за 1 м куб. Але, з невідомих причин, договір уклали на суму лише в 120 000 гривень без ПДВ, що є порушенням основ планування державних закупівель. Таким чином місцева фірма протягом травня – грудня 2012 року вивозила сміття з м. Жмеринки за трьома різними договорами, укладеними з двома різними замовниками.

Останній, 4 договір був укладений 20 лютого 2013 року з управлінням на суму 501 542 гривні без ПДВ. Об`єм сміття – 18 500 м куб. Строк виконання – лютий – грудень 2013 року. Варто зупинитись на встановленій ціні за 1 м куб – 40 грн 98коп. Фактично, для жмеринчан вартість вивозу сміття збільшилася на 45%. Дивним чином постійний опонент «БраВІСа» ТОВ «Фіксіус» також підвищило власну ціну на 45% і знову програло.     

Таким чином, громадські аудитори дійшли наступних висновків стосовно ефективності організації конкурсних торгів на вивіз сміття у м. Жмеринка:

  • Місцеві органи влади не узгоджують свою діяльність з підпорядкованими їм комунальними службами. Як наслідок, на ідентичних конкурсних торгах перемагає одна фірма, яка пропонує різні ціни за однаковий вид послуг і отримує можливість отримувати кошти з двох різних джерел за надання, знову-таки, одних і тих самих послуг.
  • Комітет конкурсних торгів (ККТ) не професійно підготував річний план закупівель, внаслідок чого, протягом року довелося проводити конкурсні торги двічі, на закупівлю одних і тих самих послуг.
  • ККТ не конкретизував предмет закупівлі, внаслідок чого потенційні учасники вводилися в оману, що вплинуло на кінцеву кількість учасників конкурсних торгів, а відтак і на рівень конкуренції. Для учасників, які все ж таки, взяли участь у торгах, відкрилися можливості до маніпулювання ціною за запропоновані послуги, а також до неналежного виконання умов договору в подальшому. Зважаючи на те, що на вище наведених торгах постійно приймали участь лише дві компанії, які в минулому були пов’язані між собою; що запропоновані ціни цих учасників одночасно зростали в однаковій пропорції, різниця між ними коливалася в межах 1%; що на останніх торгах запропонована ціна від попередніх торгів за короткий проміжок часу зросла на 45%, аудитори припускають,  що громада міста Жмеринки в подальшому може постраждати від непрофесійних дій посадових осіб, які призводять до монополії.

Результати свого дослідження, аудитори направлять до Антимонопольного комітету, щоб останній надав жмеринчанам компетентну відповідь стосовно результатів проведених державних закупівель.