Інформація
  • Переглядів: 4302
  • Автор: rfgtw
  • Дата: 6-10-2011
 (голосов: 2)
6-10-2011

Опис програми "У-Медіа"

Категорія: У-Медіа » Опис програми

Проект «У-МЕДІА» виконується міжнародною громадською організацією «Інтерньюз Нетворк»

Період роботи проекту: 1 жовтня 2011 р. – 30 вересня 2016 р.

Короткий огляд програми

Головною метою Проекту «У-Медіа» (надалі - Проект) є сприяння розвитку вільного, динамічного та професійного сектору засобів масової інформації України, що забезпечує широкий спектр корисних новин та інформації, виступає в ролі незалежного спостерігача за дотриманням суспільних інтересів та захищає свободу слова. Проект має чотири основних мети:

  1. Підтримка та сприяння свободі слова та незалежності засобів масової інформації
  2. Збільшення різноманіття джерел новин та покращення якості новин
  3. Покращення сприятливого середовища для засобів масової інформації та свободи слова
  4. Вдосконалення організаційного потенціалу неурядових медіа організацій

Проект фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується «Інтерньюз Нетворк» (надалі – «Інтерньюз»), неприбутковою організацією, що спеціалізується на питаннях розвитку професійних та незалежних засобів масової інформації в усьому світі. «Інтерньюз» надаватиме фінансову підтримку (субгранти) та технічну допомогу (консультації) неурядовим медіа організаціям та гуманітарним організаціям згідно із завданнями Проекту та нижчезазначеними видами діяльності. Кредитор пропонує кредит до зарплати на 3000 гривень протягом 30 днів. У даному прикладі вам краще отримати кредит до зарплати від мфо, тому що в даному випадку вам буде потрібно віддати меншу суму за вашою позикою. Сумма та термін кредиту на вибір клієнта.

 

Опис завдань та можливих видів діяльності Проекту

Завдання 1: Підтримка та сприяння свободі слова та незалежності засобів масової інформації.

Завданням цього компоненту є збереження поточного рівня свободи слова, запобігання цензурі та іншим засобам обмеження свободи слова, сприяння розмаїттю поглядів та джерел новин. Діяльність за цим компонентом буде зосереджено на моніторингу ЗМІ,  грамотності ЗМІ, адвокасі (кампаніях із захисту громадських інтересів) та юридичній підтримці:

  • Моніторинг ЗМІ. Гранти та технічна допомога українським організаціям для достовірного та ефективного моніторингу ЗМІ для виявлення ознак надання недостовірної інформації, оплати новин, цензури, переслідувань, надмірного тиску та конфліктів інтересів. Дані моніторингу відповідатимуть жорстким методичним стандартам для забезпечення об’єктивності та точності. Допомога включатиме методичні експертні консультації та підтримку в оформлені даних, наданні їх вітчизняним та міжнародним учасникам вчасно та у зручному для користувача форматі.
  • Адвокасі. Гранти та технічна підтримка українським ЗМІ та організаціям захисту прав людини для лобіювання від імені журналістів чи громадян з метою  пропагування дотримання законодавства, захисту прав та захисту свободи слова і свободи преси.
  • Навчання медіа грамотності для стимулювання попиту на більш якісну журналістику з боку громадськості загалом та серед представників журналістської професії, включаючи створення механізмів подання скарг для професіоналів ЗМІ та громадськості з метою повідомлення про порушення етичних правил.
  • Прозорість прав власності на ЗМІ. Підтримка організаціям, що здійснюють нагляд за прозорістю прав власності на ЗМІ та їх вплив на незалежність українських ЗМІ.
  • Правова обізнаність та консультації. Підтримка організацій, що проводять навчання, інформаційні кампанії, використовують гарячі лінії або інші механізми інформування професіоналів ЗМІ про їх права та обмеження згідно законодавства для попередження ув’язнень, позовів у справах про наклепи, податкових розслідувань тощо.
  • Юридичний захист. Підтримка механізмів надання юридичних консультацій у випадках, коли права були явно порушені, або закони були явно порушені.

 Завдання 2: Збільшення різноманіття джерел новин та покращення якості новин

Діяльність у рамках цього компоненту спрямована на забезпечення доступу громадськості до широкого спектру новин та інформації з традиційних та нових ЗМІ. Діяльність за цим компонентом забезпечить участь ЗМІ у сприянні прозорості уряду та публічної дискусії з життєво важливих питань.

  • Нові ЗМІ. Сприяння та підтримка розвитку нового медіа-контенту, технологій,  конвергенціі та доступу, включаючи консультації, що надаватимуться українськими або міжнародними медіа-експертами, місцевим ЗМІ та громадським організаціям щодо технічних питань, найкращої практики, соціального маркетингу та спільної роботи, можливостей Web 2.0, інтерактивності/взаємодії, множинних платформ тощо.
  • Виробництво контенту. Підтримка виробництва контенту/новин для різних форматів (ТБ, радіо, Інтернет, друковані видання, соціальні мережі). Контент включатиме тематичні програми з економічних, соціальних та демократичних питань, що сприятимуть підвищенню прозорості та залученню громадськості.
  • Навчання журналістів та професіоналізм. Професійне навчання для нових та досвідчених репортерів з питань етики та державної політики, журналістські конкурси (наприклад, конкурс на кращий репортаж з ключових тем), а також інші заходи.
  • Журналістські розслідування. Гранти, тренінги та можливості спільної роботи для журналістів, що ведуть розслідування; підтримка інноваційних проектів журналістських розслідувань
  • Регіональні ЗМІ та міжрегіональні зв’язки. Діяльність, спрямована на підсилення місцевих ЗМІ та громадських організацій для виробництва місцевих новин, а також заходи щодо сприяння міжрегіональному обміну інформацією через обміни журналістами або домовленості щодо спільного використання контенту.

Висвітлення виборів. ЗМІ відіграватимуть важливу роль у висвітленні парламентських та президентських виборів, призначених відповідно на 2012 та 2015 роки. Діяльність включатиме гранти на програми про вибори та моніторинг виборів, а також спеціалізовані тренінги щодо якості матеріалів для висвітлення виборів, організації гарячих ліній та особливостей виборного законодавства, зокрема, статей, що стосуються прав журналістів, оприлюднення даних екзит-полів, допомоги в організації дебатів кандидатів, форумів для обговорення та інші заходи.

Крим. Діяльність включатиме гранти та технічну допомогу кримським ЗМІ та громадським організаціям у таких сферах: 1) виробництво місцевого медіа-контенту стосовно важливих для Криму питань (телевізійні та радіопрограми, публікації в друкованих ЗМІ та Інтернеті, веб-сайти, Інтернет-портали, нові ЗМІ); 2) журналістські розслідування; 3) діяльність, спрямована на покращення обізнаності громадськості стосовно питань, які мають життєво важливе значення для Автономної Республіки Крим, включаючи охорону довкілля, енергетику, охорону здоров’я, бізнес, туризм, земельні питання, фінансовий сектор, сприяння інвестиціям, адміністративну реформу тощо; 4) медіа-моніторинг та заходи з адвокасі, що сприяють впровадженню журналістських стандартів та журналістської етики; 5) незалежні установи, що організовують публічні обговорення, експертні круглі столи та прес-конференції, і які виступають в ролі каталізатора на шляху до реформ (такі як «Медіа-Центри»); 6) юридичний моніторинг, консультації, освіта, захист; 7) ресурсні центри для ЗМІ та громадських організацій, що надають інформаційні, консультативні та навчальні послуги; 8) навчання медіа-грамотності; 9) медіа-механізми, що збільшують залучення громадян, включаючи нові ЗМІ та ток-шоу за участю громадських лідерів; 10) ініціативи для молодих журналістів Криму; 11) обміни, телевізійні мости, навчальні поїздки, стажування для кримських ЗМІ та громадських організацій в Україні та у сусідніх країнах, а також зворотні обміни/поїздки до Криму для збільшення потоку збалансованої інформації до Криму та з Криму; 12) заходи щодо налагодження спільної роботи і партнерства/спільні проекти кримських організацій з їх партнерами в інших частинах України або у сусідніх країнах.

Завдання 3: Покращення сприятливого середовища для засобів масової інформації та свободи слова.

Діяльність за цим напрямком підтримуватиме основні реформи у середовищі ЗМІ та стосуватиметься законодавства, інституційних домовленостей, переходу від державного до громадського мовлення, переходу до цифрового формату та роздержавлення. Деякі теми, такі як перехід до цифрового формату та роздержавлення, є значними за обсягом, тому допомога Проекту буде обмеженою експертними консультаціями, представленням найкращої практики та досвіду інших країн, співорганізацією зустрічей та семінарів, або перекладом відповідних міжнародних документів українською мовою.

Прийняття, внесення змін, правозастосування та виконання медіа-законодавства та політики. Це включатиме, наприклад, підтримку медійних громадських організацій та медіа-експертів у вивченні нового законодавства чи змін до законодавства, участі в офіційних робочих групах чи дорадчих органах, що працюють із законодавством. Діяльність за цим компонентом також буде спрямовано на підтримку вітчизняних організацій, що здійснюють моніторинг відповідних законопроектів чи щойно прийнятого законодавства, та заходи з адвокасі з метою належного виконання нового законодавства та покращення сприятливого середовища загалом.

  • Громадське телебачення. Підтримка медіа-організацій  та робочих груп стосовно планів та здійснення переходу УТ-1 до громадського мовлення. Діяльність для забезпечення захисту приватних медіа-інтересів під час переходу. За згодою USAID можлива підтримка керівництва УТ-1 або Громадського ТБ у здійсненні переходу.
  • Роздержавлення. Проект підтримуватиме неурядові медіа організації стосовно планів та процесу приватизації державних ЗМІ. Може надаватися підтримка в плані експертних консультацій представникам Уряду України, відповідальним за реформування державного мовлення та друкованих ЗМІ, консультацій керівництву та персоналу державних ЗМІ щодо процесу трансформації та функціонування приватних ЗМІ.
  • Перехід до цифрового формату. Заплановано, що до 2015 станції аналогового мовлення будуть переведені на цифровий формат мовлення. Програма може надати експертні консультації та підтримку неурядовим медіа організаціям щодо планів та процесу переходу до цифрового формату.
  • Державні установи. Декілька державних установ відіграють ключову роль у секторі ЗМІ, включаючи Національну раду з питань телебачення і радіомовлення, Державний комітет телебачення і радіомовлення України, Міністерство транспорту та зв’язку України. Хоча увагу цього Проекту буде в першу чергу зосереджено на неурядовх медіа організаціях,  цілком можливо, що заходи Проекту також включатимуть обмежені експертні консультації, тренінги або іншу технічну допомогу державним установам.

Завдання 4: Вдосконалення організаційного потенціалу неурядових медіа організацій

 «Інтерньюз» надаватиме технічну допомогу та проводитиме тренінги для неурядових медіа організацій, профспілок та професійних асоціацій з метою покращення їх організаційного, аналітичного потенціалу та потенціалу в галузі адвокасі. Це включатиме базову підтримку та тренінги з написання пропозицій, розробки стратегій/розвитку бізнесу, збору коштів та подібних тем, а також розширену підтримку для більш зрілих організацій. Також будуть включені тренінги з технік лобіювання та роботи з різними аудиторіями, включаючи опонентів. З метою максимального використання місцевого досвіду та таланту, «Інтерньюз» проводитиме заходи з вдосконалення організаційної спроможності шляхом залучення українських тренерів та організації. Деякі зовнішні експерти також можуть бути корисними з огляду на їх міжнародний досвід та знання.

Близько 20 партнерських громадських організацій будуть сертифіковані як медійні громадські організації, що розвиваються, є відносно новими та менш зрілими, а тому вимагають розбудови базового потенціалу. Основна група складатиметься з 10-15 українських провідних неурядових медіа організацій та одержуватиме розширену технічну допомогу та навчання з організаційного розвитку, щоб до завершення програми вони могли продемонструвати покращання потенціалу у декількох ключових інституційних сферах:

  • ­   Структура та практика демократичного управління;
  • ­   Інституційне стратегічне планування та розробка програм;
  • ­   Фінансова та програмна звітність;
  • ­   Вміння залучати кошти, включаючи мобілізацію громадських та приватних ресурсів;
  • ­   Розвинена членська база та наявність послуг для членів, де це доречно;
  • ­   Розширена співпраця з сектором ЗМІ та систематичний зв’язок з цільовими бенефіціарами (ЗМІ);
  • ­   Спроможність виступати в ролі наставника/лідера для інших громадських організацій, що працюють у тій же сфері;
  • ­   Спроможність очолити співпрацю між громадськими організаціями, що працюють в одній сфері;
  • ­   Спроможність надавати послуги та адмініструвати гранти, що надаються іншим місцевим організаціям, де це доречно;
  • ­   Ефективні навички зв’язків з громадськістю; спроможність впливати на медіа-політику через ефективні заходи з адвокасі та лобіювання.
  • ­   План життєздатності/Бізнес-план, що включає такі складові, як визначена ринкова ніша для майбутніх послуг (неприбуткових чи прибуткових, де це доречно); план залучення потенційних клієнтів; план диверсифікації джерел фінансування; стратегічний план довгострокового організаційного розвитку.

Сприяння коаліціям

Доповненням до розбудови інституційної спроможності є об’єднання ресурсів та талантів у коаліції для досягнення спільних цілей. «Інтерньюз» проводитиме семінари та/або зустрічі, щоб продемонструвати переваги та найкращу практику коаліцій (включаючи міжнародні), проводитиме діяльність для сприяння створенню такого середовища, де організації будують коаліції як засіб підвищення їх ефективності. Важливим елементом буде об’єднання в мережі та партнерства з подібними міжнародними організаціями.

Гендерні питання. Для забезпечення гендерної рівності в галузі ЗМІ, Проект проводитиме тренінги та провадитиме освітню діяльність про роль жінок як професіоналів, споживачів медіа, політичних активістів та інколи жертв дискримінації. Проект заохочуватиме збільшення участі жіноцтва у медійних програмах, стимулюватиме жіноче лідерство у програмах українських ЗМІ шляхом оволодіння навичками керівництва та лідерства, а також сприятиме збалансованості у висвітленні ключової ролі жінок в українському суспільстві.