Схожі новини

> 25-12-2014

24 грудня Телекритика провела прес-конференцію, де повідомила результати свого моніторингу новин російських медій. «Відверта брехня, інсценізація ціною людських життів, нагнітання істерії, розпалювання міжетнічної, міжконфесійної ворожнечі, відкриті заклики до насильства - все розвивалося послідовно і було спрямовано на те, щоб люди перейшли бар'єр і почали вбивати одне одного», - сказав експерт Роман Шутов.

> 22-12-2014

24 грудня о 11.15 в Українському кризовому центрі, (вул. Інститутська, 4. Готель «Україна», 3-й поверх, ст. м. «Хрещатик», «Майдан Незалежності») ГО "Телекритика" запрошує на прес-конференцію «Російська пропаганда-2014: тенденції, підсумки, вплив на українське суспільство». Початок заходу – 11.15, завершення – 12.00.

> 17-12-2014

11 грудня в приміщенні Волинського прес-клубу відбулась зустріч із представниками волинських мас-медіа. Говорили про якість регіональної журналістики, відповідальність журналістів перед суспільством, особливо під час масованого тиску російської пропаганди та військових дій на сході країни. Пропонуємо огляд бесіди журанілстів з виконавчим директором Інституту демократії імені Пилипа Орлика Світланою Єременко та соціальним психологом, письменником і публіцистом Олегом Покальчуком. ВІДЕО

> 15-12-2014

 За останній рік ми пережили багато героїчних та трагічних подій: Майдан, анексія Криму, безпрецедентна російська пропаганда, жорстока неоголошена війна Росії проти України. Почала працювати нова Верховна Рада, ухвалено закон про люстрацію, суспільство потребує змін… Але чи міняються медіа відповідно потреб суспільства? Про тенденції в регіональних медіа за останній рік розповідає медіа-експерт, керівник проекту з моніторингу регіональних ЗМІ Інституту демократії ім. Пилипа ОрликаСвітлана Єременко.

> 17-11-2014

Фундація "Суспільність" виготовляє телевізійну програму "НЕ-СТАНДАРТ" з метою пояснити пересічним громадянам сутність та важлиість дотримання стандартів професійної журналістики. Програма виконує просвітницьку функцію, а також є цікавим якісним продуктом, який розвіює міфи про непогрешимість медій.

ВІДЕО

> 17-11-2014

Фундація "Суспільність" виготовляє телевізійну програму "НЕ-СТАНДАРТ" з метою пояснити пересічним громадянам сутність та важлиість дотримання стандартів професійної журналістики. Програма виконує просвітницьку функцію, сприяє підвищенню медіа грамотності, а також є цікавим й якісним продуктом, що розвіює міфи про непогрешимість медій.

ВІДЕО

> 17-10-2014

Медіа експерт та керівник проекту "Моніторинг регіональних медіа" за підтримки Інтерньюз Нетворк Світлана Єременко розповідає про проблему джинси в українських медіа й про дискредитацію професії журналіста в Україні. "Господарі цього світу" впевнені: за більші чи менші гроші можна купити кожного журналіста, редактора, або навіть ЗМІ цілком. Не розуміння суспільної відповідальност медіа й залежність журналістів від свїх "хазяїв" призводить до зниження довіри до медіа й їх впливу на суспільні й політичні процеси в країні. Інтерв'ю записане у грудні 2013 року сьогодні не менш актуальне, ніж майже рік тому. ВІДЕО

> 09-10-2014

Інститут масової інформації оголошує конкурс “Лови джинсу!” на виявлення прихованої політичної реклами — джинси — у місцевих друкованих та інтернет-виданнях. Конкурс триватиме до парламентських виборів-2014. Для участі потрібно проаналізувати джинсу у місцевих виданнях та ситуацію з цією проблемою у вашому регіоні загалом. Перевагою буде розміщення публікації у місцевому ЗМІ. За результатами буде визначено трьох переможців, найкращі публікації будуть розміщені на сайті ІМІ та партнерів. Призовий фонд: 1 місце — 2000 гривень; 2 місце — 1500 гривень; 3 місце — 1000 гривень.

Контакти:
тел.: (044) 458-44-39
тел./факс: (044) 458-44-41
вул. Ризька, 15, Київ, 04112,
e-mail:
Інформація
  • Переглядів: 1071
  • Автор: Irina
  • Дата: 1-06-2011
 (голосов: 0)
1-06-2011

Стисло про журналістські стандарти

Категорія: Медіа і демократія » Стандарти журналістики

 
Дмитро Чоповський, "Інститут масової інформації"
 
Основними журналістськими стандартами, якими керується журналіст у своїй професійній діяльності є: баланс думок і точок зору, оперативність, достовірність (посилання на джерела), відокремлення фактів від коментарів, точність, повнота представлення фактів та інформації по проблемі.  
 
Головними нормативними джерелами, де відображені дані стандарти є Кодекс професійної етики українського журналіста, Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародної федерації журналістів), та міжнародні стандарти та принципи журналістської етики. Основні вимоги щодо дотримання журналістських стандартів ставляться, в першу чергу, до інформаційно-новинних матеріалів. Саме в «новинній» журналістиці дотримання цих стандартів є найбільш важливим.
 
Баланс думок і точок зору
Відповідно до п. 10 Етичного кодексу українського журналіста, точки зору опонентів, в тому числі тих, хто став об’єктом журналістської критики, мають бути представлені збалансовано. Так само мають бути подані оцінки незалежних експертів.   
 
Оперативність
Пункт 1 Кодексу професійної етики українського журналіста визначає, що головний обов'язок журналіста – сприяти забезпеченню права громадян на одержання оперативної інформації.   
 
Достовірність (посилання на джерела)
Пункт 6 Етичного кодексу українського журналіста визначає, найпершим обов’язком журналіста є повага до права громадськості на повну та об’єктивну інформацію про факти та події. Будь-яка тема потребує максимально повного набору фактів і думок. Тому завдання журналіста все це знайти в компетентних джерелах.
Міжнародна декларація принципів поведінки журналістів закріплює, що журналіст зобов'язаний подавати інформацію, посилаючись на факти, походження яких він / вона знає.   
 
Відокремлення фактів від коментарів
Пункт 9 Етичний кодекс українського журналіста встановлює, що факти, судження та припущення мають бути чітко відокремлені одне від одного.
 
Точність
Пункт 1 Кодексу професійної етики українського журналіста встановлює, що журналіст поширює і коментує лише ту інформацію, у правдивості якої переконаний. Він уникає неповноти або неточностей чи викривлень інформації, які могли б завдати моральної шкоди честі та гідності людини, неприпустимі з його боку недостовірні повідомлення. 
Міжнародна декларація принципів поведінки журналістів закріплює, що повага до істини та права громадськості на правду - перший обов'язок журналіста.
 
Повнота представлення фактів та інформації по проблемі
Згідно з п 6 Етичного кодексу українського журналіста, найпершим обов’язком журналіста є повага до права громадськості на повну та об’єктивну інформацію про факти та події. Будь-яка тема потребує максимально повного набору фактів і думок. Тому завдання журналіста все це знайти в компетентних джерелах.

Дмитро Чоповський, Інститут масової інформації 

Мітки: стандарти, медіа ринок, роль медіа в суспільстві