Схожі новини

> 04-04-2016

Міжнародні громадська організація Інтерньюз (http://internews.org/) шукає підрядників на здійснення кількох соціологічних досліджень для дворічного проекту «Покращення комунікації спільнот, що постраждали від військового конфлікту,та їхніх зв’язків з внутрішньо переміщеними особами (ВПО)» в Україні.

Подання пропозицій - не пізніше 23:59 за київським часом 20 квітня 2016 року.

> 01-10-2015

Щорічне опитування Інтерньюз щодо споживання ЗМІ засвідчило суттєве зниження прихильності українців до російських ЗМІ. Дослідження показало, що перегляд російського телебачення знизився на 8% з 27% у 2014 році, й перегляд російських Інтернет ЗМІ знизився на 17% з 44% у 2014 до 27% у 2015 році.

> 12-08-2015

Інтерньюз Нетворк шукає виконавців медіа-досліджень для здійснення оцінки ефективності проекту Інтерньюз із задоволення інформаційних потреб вимушено переміщених осіб (ВПО) зі східних регіонів України. Запрошуємо дослідницькі та моніторингові компанії, приватних консультантів та/або неурядові організації подавати заявки на виконання одного або кількох видів робіт, що описані нижче. 

> 19-02-2015

19 лютого у приміщенні Українського кризового медіа центру Інтерньюз представив український переклад звіту з оцінки потреб вимушених переселенців та приймаючих громад в східній Україні. Звіт «У ПАСТЦІ ПРОПАГАНДИСТСЬКОЇ ВІЙНИ. ПОКИНУТІ. РОЗЧАРОВАНІ. ЗАТАВРОВАНІ» допомагає краще зрозуміти інформаційні потреби переміщених осіб з точки зору їх доступу до життєво необхідної інформації.

> 24-12-2014

24 грудня під час прес конференції громадської організації "Телекритика" було наведено результати опитування громадян щодо ролі засобів масової інформації в україно-російському конфлікті. Значна частина (42%) жителів України вважають, що українські медіа (телеканали, преса, Інтернет) вплинули на формування проросійських настроїв на Сході України та в Криму – до того ж, така думка однаково поширена і на заході, і на сході країни. 82% вимагають обїективності від українських медій. 

> 06-10-2014

Нове дослідження показало, що явна більшість українців в Донецькій області дивляться як українські, так й російські телевізійні новини, хоча й рівень довіри населення до українського телебачення низька. В інших регіонах країни люди вважають за краще отримувати новини з українських телеканалів. Опитування у 10 регіонах України в період з квітня по червень 2014 провела дослідницька агенція InMind за замовленням Українського недійного проекту «У-Медіа» Інтерньюз  Нетворк за підтримки АМР США Україна.

> 16-06-2014

Телекритика опублікувала аналітичний огляд про стан медіа ринку у Луганській області. Висновки невтішні - луганські медіа залякані й знаходяться під повним контролем з боку сепаратистів. Медіавласникам та редакторам поставлена вимога "або подавати правильні новини, або з ними проводитимуть профілактичні бесіди у підвалах луганського СБУ". Про викривлення реальності в Луганських медіа читайте у звіті на сайті Телекритики.

> 05-06-2013

5 червня 2013 року - Фонд «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва» провів круглий стіл  «Свобода слова в Україні: оцінки, проблеми, перспективи», під час якого були представлені результати двох опитувань - 1) опитування громадян щодо стану свободи слова в Україні, та 2) опитування журналістів з  цього ж питання. Директор Фонду «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва»Ірина Бекешкіна, заступник директора Могилянської школи журналістики Діана Дуцик, шеф-редактор інтернет-сайту і журналу «Телекритика» Наталія Лігачова взяли участь у обговоренні. 

Контакти:
тел.: (044) 458-44-39
тел./факс: (044) 458-44-41
вул. Ризька, 15, Київ, 04112,
e-mail:
Інформація
  • Переглядів: 3299
  • Автор: rfgtw
  • Дата: 19-02-2013
Изменил: Irina
 (голосов: 0)
19-02-2013

Інтернет є важливим джерелом новин для українців

Категорія: Медіа і демократія » Медіа дослідження

На замовлення проекту "У-Медіа" дослідницька компанія InMind здійснила опитування громадян у 10 регіонах України - Київській області, Вінницькій, Донецькій, Львівській, Миколаївській, Закарпатській, Сумській, Харківській, Черкаській та Автономній Республіці Крим. 

Дослідження вивчало ставлення широкої громадськості до засобів масової інформації, рівень задоволення від різних типів медіа, і рівень споживання. Окремий блок питань з медіа грамотності населення оцінював довіру до медіа, вміння виокремлювати замовні матеріали / приховану рекламу, обізнаність щодо медіа власників ЗМІ та готовність скористуватись законом про доступ до публічної інформації. Було опитано 4047 громадян, що проживають у містах з кількістю населення 50 тисяч і більше. Польовий етап проходив у вересні-жовтні 2012 року.

 

Отримання новин – одна з трьох основних причин користування Інтернет в Україні. Після перевірки електронної пошти та спілкування в соціальних мережах, українці використовують Інтернет для пошуку новин. Телебачення залишається найбільш популярним джерелом отримання новин для 87% громадян; але популярність Інтернет медіа випередила популярність преси та радіо: 42% респондентів шукають новини в мережі, в пресі – 40%, радіо – 30%.

 

 

Згідно даних дослідження, 61% респондентів користувались мережею Інтернет хоча б один раз протягом місяця. При цьому, найбільше користувалися мережею в Київській області (64%), Харківській області (60%) та Автономній Республіці Крим (57%). Найменше використовують Інтернет у Миколаївській області – 40% респондентів.

 

42% респондентів відвідували новинні Інтернет портали та сайти засобів масової інформації. 29% респондентів користувались регіональними новинними сайтами для пошуку новин. Респонденти відзначили більшу об’єктивність регіональних Інтернет-медіа порівняно з національними, але при цьому меншу оперативність та гірші можливості для пошуку інформації.

Експерти відзначили, що більший відсоток респондентів задоволені якістю новин в Інтернет, аніж якістю регіональних теленовин та повідомлень у місцевій пресі (див. Таблицю 1): 73% задоволені об’єктивністю місцевих сайтів, 74% - повнотою представленої інформації та 83% - актуальністю висвітлених подій.

Порівняно з 2009 роком, респонденти менше задоволені якістю місцевих традиційних ЗМІ. Зокрема, експерти зафіксували помітне зниження у задоволеності об’єктивністю регіональної преси та телебачення, повнотою та актуальністю висвітлених тем. Варто відзначити, що більше половини респондентів так чи інакше задоволені якістю місцевих новин.

Таблиця 1. Оцінка якості місцевих медіа

 

Об’єктивність

Повнота

Актуальність

2009

2012

2009

2012

2009

2012

Повністю або скоріш задоволені регіональними сайтами

-

73%

-

74%

-

83%

Повністю або скоріш задоволені регіональною пресою

69%

62%

75%

60%

76%

67%

Повністю або скоріш задоволені регіональним ТБ

68%

60%

77%

68%

76%

63%

Інші цікаві факти:

  • Найбільш  популярним джерелом новин залишається телебачення – 87% респондентів дивляться теленовини хоча б раз на місяць. Найбільше дивляться телебачення в обласних центрах, а в менших містах - більше читають. У деяких регіонах споживання преси залишається достатньо високим – у Вінниці 60%, та 50% у Донецьку та Черкасах.
  • Третина користувачів медіа (31%) надають перевагу виключно одному джерелу інформації – або телебаченню, або газетам, або Інтернет, або радіо. Всіма чотирма типами медіа найбільше користуються жителі Київської та Черкаської областей (11%), та Вінниці (9%).
  • Для отримання новин пересічний українець щотижня переглядає 3 телеканали, 2 друковані видання, 2 Інтернет сайти та 2 радіостанції.
  • Респонденти надають перевагу національним медіа: 80% та більше споживачів конкретних типів ЗМІ воліють дивитись або слухати національні ЗМІ. Виключенням є регіональна преса - споживачі читають більше регіональних газет, ніж національних.
  • 48% респондентів вважають, медіа потрібні для подання новин, 25% вбачають, що медіа мають стежити за дотриманням прав громадян.
  • Найбільшою довірою користується новини на телебаченні (55% респондентів), менше - в друкованих медіа (38%) , Інтернет (35%) та на радіо (31%). Показники відповідають ступеню поширення кожного з цих типів медіа.
  • Найбільше громадяни очікують від медіа дотримання стандарту чесності/достовірності (65%).
  • Для 81% респондентів не важливо, кому належать засоби масової інформації. 7% респондентів знають, кому належать національні ЗМІ, які вони споживають, 6% знають медіа власників лише кількох національних медій; при цьому знання регіональних медіа власників є ще меншим.
  • Майже половина (49%) респондентів знають про те, що засоби масової інформації розміщують приховану рекламу, при цьому 27% вміють відрізняти її від звичайних журналістських матеріалів.

Звіт завантажений у форматі PDF презентації. 153 сторінки. Російською мовою. (5 Mb)

 

Використання даних дослідження можливе за умови посилання на проект "У-Медіа" Інтерньюз Нетворк та InMind.

 

П'ятирічний Український медійний проект "У-Медіа" реалізує Американська неурядова організація "Інтерньюз Нетворк" за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Висновки та дані, що містить звіт про дослідження, є виключно відповідальністю Інтерньюз Нетворк та InMind та не обов’язково відображають точку зору USAID та американського уряду.