Щоб не пудрили мозок

З’явився перший відео-ролик в рамках інформаційної кампанії з медіа-грамотності «Розум проти медіа-маніпуляцій»

Від початку грудня в Інтернеті та на відео-екранах у Києві, Львові, Сімферополі, Рівному та Донецьку з’явився перший ролик в рамках інформаційної кампанії з медіа-грамотності «Розум проти медіа-маніпуляції». Ролик під назвою «Щоб не пудрили мозок – користуйся ним» має на меті привернути увагу пересічних читачів, слухачів та глядачів до того, що інформацію зі ЗМІ треба сприймати критично й осмислено.

У Києві ролик можна побачити на відео-бордах в центрі міста, а також на екранах на всіх станціях метро. В інших регіонах ролики розміщені на відеобордах, екранах в супермаркетах, кафе, кінотеатрах. В Інтернеті ролик можна побачити тут (http://www.youtube.com/watch?v=GqY1t07OP3Y). Другий ролик з медіа-грамотності з’явиться всередині грудня.

Напередодні старту відео-кампанії у Львові, Сімферополі, Рівному та Донецьку пройшли круглі столи на тему «Стандарти журналістики та проплачені медіа-матеріали «джинса». На заходах медіа-експерти з Києва та регіонів обговорили місію журналістики та те, яким чином можна протистояти цензурі та проплаченим матеріалам. Також окрему увагу учасники круглих столів звернули на потребу критичного та осмисленого ставлення до інформації від ЗМІ. Експерти, журналісти та громадські діячі запевнили, що поруч із справжньою журналістикою, яка відповідає стандартам, існують зумисні медіа-маніпуляції, які переслідують або політичні, або економічні цілі. Боротися з цим явищем можуть і журналісти, і пересічні споживачі інформації. Журналісти мають дотримуватися стандартів журналістики, передусім вичерпність інформації, баланс думок, відокремлення фактів від коментарів. А глядачі, читачі або слухачі мають навчитися розрізняти замовні проплачені матеріали (т.зв. «джинса») від питомо журналістських робіт. Цьому можуть допомогти як знання тих самих стандартів журналістики, так і користування багатьма джерелами інформації.

Кампанія «Розум проти медіа-маніпуляції: інформаційна кампанія з медіа грамотності» реалізується міжнародною громадською організацією «Інтерньюз-Україна» та Українським освітнім центром реформ за підтримки проекту «У-Медіа» Інтерньюз Нетворк та USAID.

Думки, що висловлені в роликах, а також на заходах проекту не обов’язково відображають точку зору USAID та Інтерньюз Нетворк.